Újabb hódítás a parlagtól

A ma reggelre beígért -4 fok helyett csak -1 volt, az igaz viszont hogy reggel hódara esett, de legalább nem volt olyan nagyon hideg. Már ez is valami. 

Az utóbbi napokban nézegettem a tavalyi kerti képeket, valahogy olyan nehéz most elképzelni, hogy nyáron mennyire buja tud lenni a kert. Most még kopár és kihalt, alig hajt valami, csak a koratavasziak. 

Tegnap délután felvettem megint egy darab geotextilt és leraktam másik helyre. A helyét a hétvégén fel fogom csodaásóvillázni. Haladni akarok a parlag feltörésével, mert ha évente csak pár négyzetmétert török fel, akkor sose lesz kész a kert. Májusig remélem elég nagy darabot sikerül még feltörni. 

Most egyébként, hogy nincs annyira tele a kert növénnyel, jobban látszik, hogy hol vannak helyek, ahová tudok még betenni évelőket a már meglévő ágyásokba. Sőt, most látszanak azok az szélek is, ahová korai hagymásokat fogok ültetni ősszel... úgyse állom meg, hogy ne vegyek virághagymákat... már ha lesz még világ ősszel... vagy itt leszek-e még ősszel, vagy fogni kell az útlevelet és pucolni innen messzire.

***

 A délutánt azzal töltöttem, hogy felcsodaásóvilláztam a kitakart részt. Hát... nem volt egyszerű, rengeteg gyökeret (legalább 4-5 vödörrel) kiszedtem belőle. Az igaz, hogy a talaj nagyon jó, könnyű kirázni a földet a gyökerek közül, könnyedén kipereg. Ami benne maradt, az pedig majd segít a komposztálódásban, már egész sok van a régi emésztőgödörben. Jó talajjá fog alakulni. Lett megint kb. 4 új, meghódított négyzetméterem az én szépülő csúnya kertemben. 

kk_img_20220305_141216.jpg

kk_img_20220305_145416.jpg