Haladás és orrszarvú bogár

Esett az éjjel megint, hogy csesződjön már meg az eső. Nem sok, 1 mm, de arra elég, hogy megint csupa víz odakinn minden. Ilyenkor már nem szárad fel olyan könnyen és nem jó a vizes füvet gyomlálni se, pedig ki akartam ma szedni a jujubák közül a füvet. Tegnap felnyomkodtam a villával, abban a reményben, hogy mára szikkad kicsit, erre esik megint.... bakker!

A tegnapi nap se volt hiába.  
Megtrágyáztam és újra felvilláztam a padlizsános ágyást, illetve felvilláztam é kigyomláltam a másik répa ágyást is. 

Tényleg mintha sakktáblán haladnék, időnként lólépésben, de ahogy ürülnek az ágyások, úgy készítem őket elő a következő szezonra. 
Itt a képeken még befigyelnek a paprikák is, de időközben azokat is kiszedtem és a bazsalikomokat is. Még szép zöldek voltak, de már szedtem egy csomót, sőt magot is szedtem róla. Ennyi elég lesz most már. 

Aztán majd ahogy haladok, úgy a közök is felvillázódnak majd (egyet meg is csináltam ma) és egybefüggő lesz az egész terület. Jövőre lehet, hogy másképp alakítom majd ki, de hosszában újra ki fogom hagyni azt az ösvényt, mert úgy optimális nekem mászkálni benne.  

kk_img_20241014_132019.jpg

kk_img_20241014_132045.jpg

Villázás közben találtam egy orrszarvú bogár tetemet is, nagyon megörültem neki, mert ez azt jelenti, hogy élnek ilyenek a kertemben. Ez védett bogár és elég ritka. Ha itt van az elhullott bogár, akkor lárvája is él a kertemben és nem bánom, ha ki is zabál valamit. Már maga az, hogy itt él, azt mutatja, hogy gyógyul ez a kert. 

kk_img_20241014_122846.jpg

Rengeteg téli sarjadékhagymám is van, lehet, hogy túl sűrűre ültettem őket. Már látom a hagymák tövében a kis sarjakat is. Ezeket ültettem át arról a részről, ahol annyira tele van madársóskával, hogy gyomlálni se lehetett, szépen beálltak, pedig akkor jött megint egy kánikula roham. 

kk_img_20241014_132126.jpg

Ezeket a fodros petrezselymeket ugyanakkor ültettem át és ugyanonnan, ahonnan a hagymákat. 

kk_img_20241014_132136.jpg

A Splash krizantémom nagyon szép, de nem ültetem ki, marad a cserépben. Majd jövőre szaporítok belőle (már ha sikerül átteleltetni) és teszek ki a kertbe is, de mindig lesz cserepes is télire. 

kk_img_20241011_080809.jpg

Az egyik sisakvirágom. 

kk_img_20241011_081232.jpg

Ezt egy túlélő krizantémból szaporítottam ezen a nyáron és még szeretnék majd belőle többet is. 

kk_img_20241011_101504.jpg

Gyönyörű, színes, őszi ruhába öltözött a selyemmirtusz. 

kk_img_20241012_112925.jpg

Ez pedig az új Aster, ami csak úgy lett. Jövőre át fogom ültetni innen máshová, hogy legyen helye terjeszkedni. 

kk_img_20241012_122607.jpg

A völgycsillag is virít még mindig és egyre több virág van rajta. 

kk_img_20241012_122802.jpg