Omladozó verem és lilabogyó ügy

Újabb régóta halogatott dolgot csináltam meg. Volt egy gyöngyvessző bokor, amit pár éve jól megmetszettem és nagyon úgy tűnt, hogy ki is pusztult tőle, de olyan hozzáférhetetlen helyen van, meg időm se volt rá eddig, hogy maradt, ahogy volt. 
Most viszont csináltam helyet, hogy be tudjak oda bújni (tuják között van és benőtte egy komló is) és kivágtam az elszáradt szárakat. Némelyiket kivágni se kellett, mert simán ki tudtam húzni. 
Viszont a bokor él, a friss hajtásokat majd hagyom nőni, de a komlót ki akarom onnan irtani. 

Csodaásóvilláztam is, gyakorlatilag majdnem kész a veteményes, már csak a petrezselyem ágyása van, de az még kinn van, illetve az az ágyás van még, amiben a karalábék (amik már nem hinném, hogy meg fognak nőni) és a leveles kelek vannak. Ezt az ágyást majd csak tavasszal fogom rendbe szedni. 
Illetve még középen fogom felvillázni az ösvényt, de itt van előttünk még az egész november, szóval jól állok. Tulajdonképpen ilyenkor még sose álltam ilyen jól. 

kk_img_20241026_123026.jpg

Kiültettem a babérmeggyet is, ami elég régóta itt sínylődött szegény egy cserépben. Megvettem, megvolt a terv, hogy hová teszem, de nem úgy lett. Azon a részen ahová szántam nem úgy van hely és egy csomó dolgot meg kell még ott csinálni. Végül beültettem (ez volt a B terv), a beomlott verem elé, hogy majd takarja, amikor megnő. 

kk_img_20241026_170448.jpg

Egyelőre a verem teteje tele van száraz fával, amiket majd folyamatosan össze fogok aprítani, már aprítottam is egy csomót belőle. 
Előkészítettem már a múltkor egy nagy csomót aprításra, de került oda megint sok ág, mert elkezdtem levágni a diófát, aminek mennie kell. Most pedig egy majdnem kiszáradt cseresznyefa két nagy elszáradt ágát fűrészeltem le mielőtt beültettem a babaérmeggyet, mert épp rázuhantak volna azok az ágak, ha utólag vágom le. 
Ki fogok "combosodni" bicepszben, mint a sivatagi szöcske, ha így folytatom a fűrészelgetést. :))) Apu anno mondta is, amikor a veteményes helyének megnyerése érdekében kivágattam pár fát, hogy favágónak kellett volna mennem. :))))

kk_img_20241026_170457.jpg

Szóval a verem teteje megint tele van, de egész télen apríthatok és a babérmeggyet is úgy ültettem oda, hogy a veremhez azért oda lehessen férni. Ki kell majd az elejéből szedni a korhadt deszkákat, meg van egy vas elem is ami még tartja... szét fogom szedni és hagyom teljesen beomlani. Körbe szép, hatalmas terméskövekkel van kirakva, sőt az oldala és az eleje egy része is, azt majd szabadon hagyom, hogy kövi növények benőhessék. 
Arra is gondoltam, hogy a vastagabb ágakkal,, amiket nem tudok aprítani kitömöm a vermet és majd megtalálják a sünök (vagy a patkányok...), bár utóbbit a cicák úgyis összeszedik. 

kk_img_20241026_170531.jpg

A teteje földdel van takarva, az egyik oldalán már jól elterpeszkedett egy nagy madárbirs. Majd a másik oldalról is beültetem valamivel, lehet, hogy a madárbirset fogom szaporítani, mert az nagyon jól takarja és kiirtja maga alatt még a tarackot is. 

kk_img_20241026_170513.jpg

Sok az "adottság" ebben a kertben, amivel muszáj vagyok valahogy kreatívnak lenni, mert nagyon sokba kerülne, ha csináltatni akarnám és nem is igazán találni ilyen melókra senkit. Gondoltam pedig arra is, hogy építtetek egy rendes vermet, de végül elengedtem az ötletet. 

Lilabogyó ügyben rájöttem egy - azt hiszem - fontos dologra. 
Olvasgattam itt-ott, egy csomó helyen róla, mert kíváncsi lettem, ugyanis a nembogyózó lilabogyómon találtam két szem bogyót. Márpedig ha két szem bogyó van, akkor nyilván több is lehetne rajta. 
Azt találtam, hogy nem szabad metszeni, mert a metszés után nem bogyózik. Én pedig metszettem le róla jó sok alsó ágat tavaly is és az idén tavasszal is. 
Jövőre nem nyúlok hozzá és nagyon kíváncsi leszek, hogy lesz-e rajta több bogyó. Hátha valakinek még hasznára lesz ez az infó. 

A képek az új lilabogyómról vannak (Callicarpa dichotoma), a Bodinieri nem bogyózott. 
Az alsó képen Herkuló jön éppen, egész nap a nyomomban vannak a Nyenyerével. :)))

kk_img_20241026_140313.jpg

kk_img_20241026_140337.jpg

A virágok olyan szédületesen szépek!

kk_img_20241026_140629.jpg