Takarítás a tuják alatt

Tegnap a hideg ellenére is kimentem a kertbe, mert olyan szépen sütött a nap, hogy nem volt kedvem benn maradni. Na meg a reggeli jógám valahogy elmaradt, nem volt kedvem hozzá, ki kellett pótolni más mozgással a hiányát. 

Elvittem 3 zsák cuccot megint a tuják alól és az új sziklakertből. Szeretném ha elszaporodna alatta a borostyán. Egy részen gyöngyvirág van, illetve akarok még fürtös gyöngyikéket is tenni oda, mert azok mindenhol megnőnek és szaporodnak is, mint a csicsóka. A levele is megmarad végig zöldnek, illetve leszárad, de rögtön ki is hajt, szóval szebb lenne zölden, mint az a nagy kopárság ami most van alattuk. 

Találtam valami szúrós levelűt is, biztos a magját hozta valahonnan a szél, majd beveszem cserépbe. Szerintem mahónia lehet, nem bánnám, ha megmaradna. Ahol már nő a borostyán, ott nehezebb volt kipiszkálni a leveleket és a tuják lehullott termését és leveleit, de nagyjából kiszedtem, előtte ilyen volt:

kk_img_20220213_131403.jpg

Utána szép tiszta lett a terep, nem látszanak, de rengeteg növendék tuja és borostyán van és ott van valahol az is, amit mahóniának gondolok, majd megjelölöm egy pálcával. A páfrány levelét nem szedtem fel, hogy nehogy rálépkedjek. Otthagytam a sisakvirág kidőlt szárát is ugyanezért, csak a magházakat szedtem le róla és behoztam a magokat. Kíváncsi vagyok, hogy kikelnek-e majd, nem tudom, hogy ezeknek kell-e a hidegsokk a kikeléshez. Meg fogom látni tavasszal, mert ültetni is akarok belőle, de sok szét is szóródott, kíváncsi vagyok lesznek-e magoncok. 

kk_img_20220213_131346.jpg

Az árnyékliliomnál egy kicsit mérgelődtem, mert 2 pocokjáratot  is találtam. Ezek a dögök imádják a gyökerét, tavaly is kizabálták. Ez egy új és úgy tűnik, hogy ezt is kizabálják. Nem akarok viszont rágcsálóirtót kitenni, mert félek, a cicák  megeszik. Az egyik lyukat betemettem, meglátom holnap, hogy ki lesz-e fúrva megint. 

kk_img_20220213_131357.jpg

 

Elza befeküdt a macskamenta elszáradt szárai közé és ott kábítózott, aztán, mint egy őrült fel és alá rohangált a tuják törzsén, meg egy faoszlopon. :)))) 

Böbike meg úgy tűnik tanult egy kicsit. Valamelyik éjjel megint kinn maradt, reggelre -2 fok volt, dideregve jött be, nem ment ki azóta éjszakára, cserébe párszor felébresztett hajnalban és akkor ment ki. Na ez is megszűnt, mert tegnap reggel a -7 fokba ment ki fél ötkor, én meg visszafeküdtem és csak fél 7-kor engedtem be. Ma nem ébresztett fel. :)))))
A Kis Majom hozzá van szokva a benti léthez, nem igazán tudja, hogy milyen kinti cicának lenni, attól függetlenül, hogy tavasztól őszig kinn szokta tölteni az éjszakákat, de olyankor meleg van. Most tapasztalt legalább egy kics nomád életet a hidegben. Egyből jobban  megbecsüli a benti jó helyét.