Befőzés, macskabajok és jajok és kerti egyebek

Böbike lelkileg teljesen ki volt készülve. A gallér miatt nem tudta a popsiját se tisztítani, tegnap egészen kiborult ettől. Mint egy őrült nyalta a gallért, mert azt éri el a nyelvecskéjével, annyira sajnáltam szegénykémet! 
Aztán észrevettem, hogy a farok tövénél is van egy nagy seb. Nem tudom, hogy ott volt-e, vagy a gallér dörzsölte ki, de szerintem az utóbbi, mert ha a seb ott lett volna, akkor sokkal hamarabb nyalogatni akarta volna. 

Így aztán levettem róla a gallért, van nekünk itthon átlátszó és olyan, aminek a széle párnás. Gondoltam majd ráadom. Na, hát ahogy azt Móricka elképzelte, a gallért nem tudtam rá visszaadni, lenyalta az összes betadint a sebeiről, a farkánál nem is tudtam bekenni egyáltalán... ez van most és ma reggel már a gyógyszert se ette meg... én nem tudom, hogy mások hogy csinálják. Azt mondják be kell tekerni őt egy törülközőbe, hogy ne tudjon mozogni, de Böbét nem lehet. Vagy én nem tudom... kapálózik, hörög, karmol, harap és ilyenkor olyan, mintha 8 lába lenne és 3 feje, hogy harapjon. Attól is félek, hogy eltöröm valamijét, szóval abbahagytam az erőszakoskodást és hagytam megnyugodni. Este lopva az oldalát még bekentem betadin folyadékkal, amit persze pár perc múlva lenyalt. 
Jaj, nem akarok beteg macskát! Ezeknél az állatoknál szerintem semmi nem rosszabb és kezelhetetlenebb. 
Tegnap órákig kaparta az ajtót, végül kiengedtem a verandára és ott hagytam. Becsuktam az ajtót és bejöttem. Félóra múlva kinéztem és persze annyira elunta magát, hogy szépen beballagott. 
A másik ajtókaparásnál pedig bemenetem ledőlni kicsit az ágyra és meghallgattam egy meditációt, ami azt illeti rám fért, mert már baromian felbosszantott a macska. Egy idő után odajött és hozzám bújt. 

Ez most úgy kellett, mint ablakos tótnak a hanyattesés. Szerintem egyébként Böbét a kandúrok haraphatták meg, lehet, hogy valamelyik nap a csetepaté is miatta volt, ki tudja? Viszont ha rászálltak a kandúrok, akkor Böbe élete veszélyben van. Most nem engedem ki, de mi lesz később? 

Herkules feje/arca is be van dagadva, nem tudom mi van már megint. Herkulesnek állandóan van valami baja, de őt nem tudom megfogni, ráadásul nagyon hektikus az utóbbi napokban. Pénteken pl. csak este láttam és tegnap is, ma reggel viszont már itt volt reggelizni, de nem jókedvű a cica. Nem bújt, kicsit ugyan odajött hozzám az ablakban, de nem kért simit. 
Herkulesnek ilyentájt tavaly is volt dagadt a feje, nem tudom, hogy allergiás lehet valamire vagy darazsakkal gyűlhet meg a baja, esetleg toklász. A fogával nem hinném, hogy baj van, mert eszik és rág rendesen. Ez borzalmas, hogy az ő bajait csak végignézni tudom. Az a baj hogy az állatvédőket se érdekli, még a befogásban se segítenek, hogy orvoshoz lehetne vinni, ezért nem tudom ivartalaníttatni se, pedig akkor sokkal nyugodtabb lenne a cica. Tulajdonképpen a kandúrok ugyanúgy kóborcicák, mint eddig voltak, annyi mindössze a különbség, hogy enni kapnak rendszeresen és féreghajtót.

A Zoknis cica pedig szerintem süket. Jó ideje figyelem őt, mert olyan zen macska, pl. a kaszálás se zavarja, pedig az egész banda messzire menekül a zúgástól, de ő nem. Amikor kinyitom az ablakot, hogy kitegyem neki a kaját, akkor megérzi a nyitást, de mindig másfelé fordítja a fejét és hiába szólok neki, nem érzékeli. Még soha nem láttam a hang irányába fordulni a cicát. 
Szerintem ő egy süket cica, azért ilyen zen.

Találtam megint négylevelű lóherét (többet is), remélem szerencsét hoznak a cicáknak és nekem is.  

kk_img_20230729_081421.jpg

***

Péntek este és szombat reggel rengeteg szilvát leszedtem és beraktam befőttnek. 2 kilót kimagoztam és úgy raktam be, további 3 kilót egyben raktam el, eddig összesen 13 üveggel van és van még 2 kilónyi leszedve. 
A szilvafán szinte meg se látszik, hogy szedtem róla gyümölcsöt... majd lekvárt akarok még, ha lesz ideje beérni, de a monília nagyon viszi. Illetve szóltam apuéknak, hogy szedjék le pálinkának. Még van másik két fa is... 
Mióta itt vagyok, még nem láttam túl sok szilvát ezeken a fákon, de most mindenütt rengeteg van, az utcában vannak kinn szilvafák az úton is, le vannak törve az ágaik a gyümölcs alatt. 
Kíváncsi vagyok, hogy a boltokban ugyan mennyibe fog kerülni, mert most aztán nem lehet a fagyokra fogni, mert roskadoznak a fák a gyümölcstől. Most majd azt fogják mondani, hogy nincs aki leszedje. 

Nagyon meleg volt tegnap, de azért kiszedtem a füvet pár ágyásból, mert egyrészt nem nőnek a növények tőle, másrészt már a szégyenek szégyene, ahogy kinéz a kert. Nem mintha érdekelne bárki véleménye is, hozzám be se lehet látni, de engem már zavar, ahogy kinéz a kert. 
Kaszálni is kéne, de most nincs kedvem.

Találtam egy cukrozott tök receptet az egyik befőzős könyvemben, ezért tegnap még az egyik tökisszont is kockákra daraboltam. Kb. 1.5 kg volt a tökisszon.
Meg kellett főzni vízben, amibe ecetet tettem. 1 l vízhez egy kanál ecet, 20%-osat tettem bele.
Aztán, amikor kezdett üvegesedni, akkor leszűrtem hideg vízbe. Közben főztem 3 dl vízzel és 90 dkg cukorral szirupot, amibe tettem még két vaníliás cukrot, 4 szegfűszeget és egy meghámozott, karikákra és még negyedekbe vágott citromot is, a héját nagyon vékonyan lehámoztam és abból is tettem bele, a többit pedig eltettem papírzacsiba, majd a tököt is beletettem és összeforraltam. 
Este, amikor kihűlt, betettem a hűtőbe. 
Még kétszer kell majd kiszedni a tököt, főzni, sűríteni a szirupot, aztán megint beletenni a tököt, összefőzni, kihűteni, hűtőbe be, míg végül majd kis üvegekbe rakom. Kíváncsi vagyok milyen lesz, tegnap a töknek még tök íze volt. 
Azt írja a recept, hogy gyümölcskenyerekbe is finom. 

Már jönnek a paradicsomok is, ezt a nagyot megettem, a többit pedig bedobáltam forró vízbe ma reggel, majd lehúzom a héját és mennek a fagyasztóba lecsónak. 

kk_img_20230727_102112.jpg

kk_img_20230730_061728.jpg

A phlox csodaszép, de tele van rózsaborgárral. Tegnap még olyat is láttam, amin 5 db volt... arról már nem csináltam fotót, de szinte mindegyik virágbugán vannak. Viszont legalább a rózsámat békén hagyják most. 
A kép alján a zörgővirág bimbói vannak, ezt is magról neveltem az idén. 

kk_img_20230724_073635.jpg

kk_img_20230726_074731.jpg

kk_img_20230724_073807.jpg

Ez a Helenium az idén nagyon szép. A piros kipusztult tavaly. 

kk_img_20230726_074958.jpg

Kúpvirágok, nyílik már a mályvacserje is és hátul az ernyős verbéna. 

kk_img_20230726_075010.jpg