Kerti ténykedések

Látványelemeket nem igazán tudok mutatni a tegnapi kerti ténykedéseimről sem, de odébb tettem az egyik agrofóliát és a helyét felvilláztam. Nem egy egész ágyás lett, csak másfél villanyomnyi, de a szárzeller bele fog férni. 
Majd haladok tovább is, de most ennyi volt. Szeretném a fák alatt elkezdeni erdőkert szerűen kialakítani majd a helyeket, de amíg meg nem permetezem a gombaölő gombával és le nem vagdosom a beteg ágakat, addig nem csinálok semmit, mert csak kitaposnám a növényeket. 

kk_img_20240509_191558.jpg

Kiültettem 3 db (ennyi kelt ki) magról nevelt őszi napfényvirágot (Hellenium autumnale 'Helena Red Shades') is, 3 különböző helyre, meglátom, hogy melyik helyen, hogy fog muzsikálni. 

Aztán még kikapáltam egy csomó füvet a hólyagvessző körül és lehordtam oda a levágott füvet és leterítettem mulcsnak, mert nagyon csúnyán repedezik a talaj. 
Azon a részen még sok üres folt van, amit be akarok ültetni, be kell takarnom a talajt növényekkel, mert borzalmas, de előbb valahogy fel kell lazítani és a takarás jót tesz neki. 
Valahogy az az agyagos rész felfalja egyébként a takarást. Tavaly a hólyagvessző körül vastagon volt rakva az összefonnyasztott kiszedett fű és gyakorlatilag mostanra nyoma sincs. Azt hittem volna, hogy valamennyi humuszréteg képződik alatta, de sajnos nem. Most újra raktam, vastagon, aztán majd teszek bele árnyékliliomot és van egy pár felnövekvő gyömbérgyökér, amiket magról neveltem, azt is fogok oda ültetni legalább hármat. 
Van már ott egyébként egy erdei kutyatej, ami reményeim szerint szép nagyra fog nőni és kicsit távolabb füzérajak szaporodik, ami viszont úgy látom, hogy jól érzi magát az agyagos, kötött talaj ellenére is. 

kk_img_20240509_191819.jpg

Megjött a gombaölő gombám is, majd valamelyik hajnalban, amikor nem lesz még túl meleg és szél sem, akkor kifújom a fákra. 

kk_img_20240508_080703.jpg

A krumplimat feltöltöttem és 2 nap alatt kinyújtózkodott belőle... ezt ennyiszer kell tölteni, vagy rosszul csináltam? Még sose neveltem krumplit. 

kk_img_20240508_081929.jpg

Ez az egyetlen téli vajfej salátám, amit még tavaly ősszel vetettem, ez maradt meg, de lassan magba megy, már le fogom venni. 

kk_img_20240508_081955.jpg

Ettem 3 szem epret is már, ezek még érnek. 

kk_img_20240508_082047.jpg

Spenót, lassan ezt is szedhetem. Fogok fagyasztani belőle. 

kk_img_20240508_082222.jpg

A zsálya is kivirágzik lassan. Jó nagyra elterpeszkedett már, az idén a virágzás után majd nagyon vissza kell vágnom, mert már legalább 2 nm-en van. 

kk_img_20240508_082241.jpg

A CocaBocám (Böbike) így lustizik a fotelben az éjszakai műszak után. :) 

kk_img_20240507_184543.jpg

Elza a teraszon heverészik. 

kk_img_20240505_143720.jpg

Herkules, mint valami nagyragadozó... :)))) Le se merem írni, hogy az utóbbi 3 hónapban egyre jobban van. A bundija nem szép, de remélem lassan helyrejön az is. 

kk_img_20240509_192017.jpg

Nyenyere (Miss Liliput), nem is tudom, hogy képzelte, hogy odafeküdt, el kellett zavarnom. Volt egy szék ülés rész ( a széket nem tudom hová lett) a falnak támasztva a fedett részen, leporoltam és odatettem neki a dobozok tetejére, mert csak kuporgott kinn a szalmabála tetején. Vannak dobozok, de azokba valamiért nem mennek bele. 
Rátettem őt a szék ülésre, akkor elment onnan, de megjegyezte, mert azóta ott tanyázik. 
Ivartalaníttatni fogom (még várok, hogy nem vemhes-e, mert kergették a kandúrok) és keresek neki gazdát. Picike cica, fele akkora mint a többiek, de Elza és Böbe is be van szarva tőle, olyan kis határozott. Ez majd más lesz az ivartalanítás után, utána már nem olyan harci-marcik. Elza is megváltozott. 

kk_img_20240507_152714.jpg