Áramszünet

Tegnap este jól elment az áram, olyan fél 9 körül, biztos a vihar miatt. Estére ha lehet, még sokkal nagyobb lett a szél. Ráadásul a padlásról is hallottam valami hangot, ki is mentem megnézni a tetőt rögtön, de szerencsére nincs semmi baj. Kicsit megállt bennem azért az ütő, mert hirtelen arra gondoltam, hogyha elviszi a fejem felől a szél a tetőt, akkor mi lesz. 

Viszont olyan gyönyörűséges csillagos égboltot, mint ami tegnap est volt, régen láttam már és még egy nagy hullócsillagot is láttam. Kívántam is gyorsan valamit. 

Kész szerencse egyébként, hogy nem vittem még le a pincébe (és most már nem is fogom) a kis elemes izzósorokat, mert így azokkal világítottam és valami hetedik érzéknél fogva éppen valamelyik nap töltöttem fel a nagy kézilámpát is.. Az tölthető USB-ről, így teljes energiája volt. Csodálkoztam magamon, hogy  a nagy sötét estében csak kimasíroztam és nem is féltem. 

Szamár vagyok, hogy nem hívtam fel már este a hibabejelentőt, csak reggel, de szerencsére fél órán belül volt áram, ami azért is fontos, mert a fűtésem is leállt. 17,4 fok volt reggel, amikor felkeltem, zimankó volt benn és most is csak 20 fok körül van. Reggel kiszaladtam és megnéztem a szomszédokat is, de náluk se volt áram. Ettől megnyugodtam, mert kicsit aggódtam, hogy csak nálam van baj, de az összes biztosítékom rendben volt, az órát se csapta le semmi, szóval minden a központi meghibásodásra uralt és így is volt. 

 Egyszer már volt olyan, hogy csak nálam nem volt áram, akkor a vezeték szakadt le az oszlopról, éppen ilyen viharos, szeles időben, akkor is nagyon hamar megoldották. 

Ennek kapcsán elgondolkodtam a napelemes rendszeren. Nem tudom hogyan lehetne megcsinálni, azt viszont tudom, hogy nagyon drága lenne, de majd meglátom még, átgondolom.