Időjárás és díszhagyma

Reggel 3 fok volt...

Egyébként tavalyelőtt volt ilyen esős és hideg a május. Emlékszem abban az évben kezdtem a felújítást és májusra már befejezték a mesterek a vízvezetékszerelést, burkolást, festést. Abban az évben apu felrotált nekem egy kis részt a belső kertben a fák között és oda ültettem pár zöldségfélét, de szinte semmi sem lett. Bele se lehetett menni a kertbe májusban, nem is nagyon jöttem le ide csak hétvégékre. Hideg is volt, minden el volt ázva... Aztán meg beütött a kánikula és a szárazság és szinte semmi se lett a kertben abban az évben. Az igaz, hogy a fák között volt a veteményes (azóta már kivágtuk a felesleges fákat) az se segített neki, de amúgy is nagyon szar év volt, már időjárás szempontjából. Már nyár elején olyan volt a talaj, mint a kő, szétrepedezett, kiszáradt, emlékszem kétszer egy nagy marék zöldbabot tudtam leszedni csak, éppen elég volt egy kis zöldséglevesbe. Nem is volt szinte semmi, talán zellerlevél lett, némi új-zélandi spenót, a padlizsán már akkor látszott, hogy szerette volna helyet, de a diófa alatt nem tudott megnőni az árnyékban, na meg a szárazságban. 

A díszhagymáim viszont nagyon szépen kinyíltak. Lesz még többféle is, ezeket ősszel ültettem, nagyon mutatós növény, pedig nem annyira vágytam rá, csak dudvavásárlási rohamom volt ősszel (ahogy az mindig szokott lenni) és hát... ilyen még nem volt, na! Nem bántam meg, nagyon szép növény. 

kk_img_20210516_124118.jpg