Hétvégi döglet

Az éjjel volt egy nagy zivatar, nagy széllel, de legalább jól megöntözte a kertet.
A hétvége maga volt a döglet, iszonyú meleg volt, bár azt azért hozzá kell tennem, hogy mintha évről évre egyre könnyebben viselném. Lehet, hogy hozzászokunk? 
Emlékszem rá, hogy pár éve már akkor szenvedtem, ha benn 24 fok volt, most viszont már kb. 27-ig is jó vagyok, pedig a páratartalom is évről évre magasabb. Alacsonyabb páratartalomnál sokkal könnyebben viselhető a meleg. 
Tegnap még nem érte el a 27-et a benti hőmérséklet, tegnap este 26,4 fok volt benn, de az is csak azért, mert túl hamar (este 8 körül) felhúztam a redőnyöket és kinyitottam az ablakokat. Előtte 25,2 fok volt benn, kár volt kinyitni. 
Egyébként azt vettem észre, hogy a leengedett redőny nyitott ablaknál is elég jó hatásfokkal tartja kinn a meleget. Tegnap (vasárnap) délelőtt felhős volt az ég, nagyon hálás voltam érte, legalább később kezdett el felforrósodni az idő. Nyitva is volt az egyik ablak és hátul a fürdőszobáé, így tudott kicsit járni a levegő. 
Most meg minden tárva nyitva van, benn 23 fok van és kicsit borzongok, de ha bezárok mindent, akkor fél fokkal úgyis felmegy, mert melegek a falak is. Szóval még inkább borzongok kicsit. 

Elég kialvatlan vagyok, mert későn fekszem, hogy este még szellőzzön és hajnalban kelek, hogy minden ablakot kitárjak és hűlni tudjon a ház. Tegnap 4-kor felkeltem. Éjjel a redőnyök lenn vannak és a rések nem engednek be elég hűvös levegőt, de nem merem felhúzva hagyni őket. 
A hajnali kelésnek is megvannak egyébként a maga örömei. Macskanyávogást hallottam és kikönyököltem az ablakba megnézni, hogy mi van és itt volt egy nagy szarvas. Itt toporgott az ablak alatt.
A nyávogó macskát nem láttam meg, de szerintem a szarvasra nyávoghatott. Aztán Herkulest láttam kibattyogni az erdőből (neki a redőnyfelhúzás a jel, hogy lehet jönni zabizni), a szarvas meg nem tudta mi az és ment utána.
Herkuló nem szaladt el, mert az méltóságán aluli lett volna, de azért szedte a tappancsait rendesen. :))))  A szarvast meg szemmel láthatóan én se zavartam... ez furcsa. Valamelyik éjjel is itt volt az egész csapat és (szerintem ugyanez a szarvas) eléggé furán viselkedett. Futkosott össze-vissza, akkor azt gondoltam, hogy esetleg elhullott a kölyke, mert mintha keresett volna valamit, odament egy másik kölyökhöz is, furán viselkedett. 

A tegnapi kissé felhős délelőtt örömére elbattyogtam orbáncfüvet gyűjteni, haza is hoztam egy jó nagy adagot és még tejoltó galajt is szedtem egy  nagy csokorral. 
Van már sok fehér galajom szárítva, ragadós galaj is van (bár nekem a fehér jobb, ezért főleg azt szedek). El is raktam dobozokba most már a szárazakat és a helyüket elfoglalták az újonnan szedett füvek, de szárad már a pincében oregano és tárkony is. Majd még kakukkfüvet kell szednem. A többit nem szoktam szárítani, hanem vagy fagyasztom, vagy sóban teszem el. 

Kertészkedésről ilyen időben szó se lehet. Este kimentem levenni vacsira pár uborkát és akkor láttam, hogy van bőven uborka. Számítva az éjjeli viharra (esetleg jégverésre), úgy döntöttem, hogy leszedem. Ezért a ma reggel uborkaberakással fog telni. 
Elég nagyok lettek, de nekem sose sikerül kicsi korukban leszedni, nem baj, így hamarabb megtelnek az üvegek, a legnagyobbakat pedig majd szépen megeszem. Még nem magvasak nagyon, mert fiatalok, csak hirtelen megnőttek. 
Kb. 4 kilónyit szedtem le, de elég ez egyszerre. Berakni se fogok már annyit, mert épp a napokban öntöztem ki a 2022-es uborkákat és még a tavalyiból is van. Majd a fagyasztóba teszek el többet reszelve, mert nagyon szeretem tzatzikinek, így nem kell télen megvennem a vegyszeres bolti uborkát, amúgy se nagyon szeretem a kígyóubit. 

kk_img_20240701_062348.jpg

 A virágoskert is nagyon szép, bár a nagy melegben minden nagyon kornyadozott, de reggelre mindig felszívják magukat és most az eső is jól esett nekik. 
Ez a csilláros ökörfarkkóró egy beszökevény, de meghagytam. Már tavaly is itt lakott és az idén még nagyobbra nőtt. Örülök neki, hogy jól érzi magát nálam. :) 

kk_img_20240626_064741.jpg

kk_img_20240627_060336.jpg

kk_img_20240625_085753.jpg

Díszhagymák és mellettük a Nyenyere (Ekettke), éppen (állandóan) nyenyereg. Nagyon szeretetigényes ez a cica, állandóan a nyomomban van és addig el nem hallgat, amíg meg nem kapja a napi, betevő simogatásadagját. Képes végig nyeríteni a nyomomban az egész kerten és alig hagy fotózni. Kis követelőző. 

kk_img_20240625_085857.jpg

Ez a tavaly ültetett bugás hortenziám, hatalmas virágokat hozott! 

kk_img_20240625_085935.jpg

Zörgővirág. 

kk_img_20240625_090626.jpg

Lufi. 

kk_img_20240626_064655.jpg

Ezek a piros liliomok az előkertben vannak (ez nem az, ami fenti képen látszik), nagyon szép, egyre nagyobb a bokor. 

kk_img_20240626_100503.jpg

Ezek csodaszépek! Rengeteg virág nyílt ki rajta egyszerre, pedig nem is reméltem, mert eléggé elnyomta az óriás fejvirág. 

kk_img_20240626_101223.jpg

A Clematis 'Warsawska Nike' is egyre több virágot hoz. Elég nehezen indult neki, de úgy tűnik végül megszokja a helyét. 

kk_img_20240626_064758.jpg