Jönnek a liliomok és a hortenziák

Reggel kimentem fotózni a kertbe és kapásból 5 szúnyogcsípéssel jöttem be, 3 az egyik vádlimon, kettő a másikon. 
Bejöttem és rögtön bekentem ecettel, aztán az Antivakarinnal. Egyébként ez a kenőcs tényleg nagyon jó. Talán segít elmulasztani magamból a kondicionálást, a nyár és a vakarózás menthetetlenül összekapcsolódó relációjáról. 

Megint csupa fű a kert, a folyondárt egyszerűen semmivel nem tudom visszafogni. A virágosban nem is érdekelne, ha nem tekeredne fel mindenre, de felmászik mindenhová. Nem szeretem, ha a fotókon ott virít, de a rózsákon sem, mert onnan kész rémálom leszedni. 
Jó lenne ma kimenni, de már rettegek a szúnyogoktól és egyéb csípős izéktől. Majd befújom magam a szúnyog és kullancs elleni spray-vel. 
Azt hiszem a régóta fontolgatott kerti tó kérdése is eldőlni látszik, mert nem akarok szúnyogneveldét a kertembe. 

Egyébként is valami változást érzek, mintha kezdene letisztulni ez a nagy gyűjtési mániám. Már nem akarok minden növényt a kertembe, talán még azok közül sem, amik már megvannak, bár kipusztítani nem szeretek. 
Még nem fogalmazódott meg bennem, hogy pontosan mit és hogy akarok változtatni, de valami változás lesz, az biztos. 

Ezt a díszhagymát elvirágzás után már ki fogom ásni innen, mert túlságosan elszaporodott és szerintem nagyon aprók lehetnek már a hagymák. Ráborul az ösvényre is, úgyhogy egy darabig nem járok arra keresztül. 

kk_img_20240619_092422.jpg

A fügémről az egyetlen darab leesett a tavaszi kései fagy után. Vártam, hogy majd hoz újabb fügéket, mert olvastam, hogy a füge folyamatosan hozza, de ez bizony nem hoz semmit. :(
Nem tudom miért nem terem. Babits füge - elvileg, legalábbis annak vettem.

kk_img_20240619_091728.jpg

A Cosmosok lassan a kokárdavirág fölé magasodnak, remélem szépek lesznek és lesz közötte sok bordó is. Tavaly azok voltak itt és szétszórták a magjukat, egyet se én vetettem. 

kk_img_20240619_091519.jpg

Lózsálya, nagyon szeretem a színét. 

kk_img_20240619_091441.jpg

A lizinka is még mindig nyílik. 

kk_img_20240619_091145.jpg

A rózsaszín ligetszépét tavaly telepítettem ki az előkertbe, aztán ki is szedtem, de úgy tűnik nem nagy sikerrel, mert kihajtott az idén is és nagy elánnal tenyészik. Végül úgy döntöttem, hogy hagyom, mert az ott egy nagyon napos rész, és sok elég erőteljes növényt tettem bele azóta, ami meg fogja állítani a ligetszépét, mint pl. a titónia, vagy a medveköröm.  Aztán majd kiderül, hogy beválik-e az elképzelésem. 

kk_img_20240619_090445.jpg

Szerelem... sok pettyes virágbogarak a kaukázusi ördögszemen. 

kk_img_20240618_162516.jpg

És itt a liliomok ideje is, egyre több nyit virágot, nagyon szépek! Lesz még kép liliomokról, mert sokféle van és van, ami még csak most fogja kinyitni a virágait. 

kk_img_20240618_162442.jpg

Sásliliom, van bimbó bőven. Úgy látom, hogy a sásliliomok szeretik itt ezt a talajt, lehet, hogy ebből fogok többet ültetni, mindenféle színekben. Ha már a krizantémokról  le kell mondanom... 

kk_img_20240618_162555.jpg

kk_img_20240618_162551.jpg

kk_img_20240618_162547.jpg

Megkezdték a Macrophylla hortenziák is a virágzást, de több ilyet nem hozok be a kertbe, kettő van most. Nehezen fejlődnek, nekik nem elég savanyú a talaj (akkor kék lenne a virágjuk) és általában nyűgösek. Nem szerettem beléjük, a cserjés Annabelle hortenzia sokkal mutatósabb és a bugások is sokkal dekoratívabbak és nagyon gyorsan nőnek. 

kk_img_20240619_091252.jpg

Itt látszik két bugás hortenziám is, ami a kép alján van, azt 2023 tavaszán ültettem, a nagyobbat pedig 2022 tavaszán ültettem ki, volt vagy 20 centi és kiültetés után kapott -9 fokot, aztán a 2022-es nagy szárazságot és mégis ekkorára nőtt már. Igazán hálás növények. Sajnos még egyik tavaszi metszés utáni dugványom se sikerült belőle, de fogok levenni most egy virág nélküli félfás hajtást, hátha az gyökeret eresztene. 

kk_img_20240618_162424_1.jpg