A dugványaim és új Aster született

Bosszantó, hogy amikor ki akarok menni a kertbe, akkor elered az eső... tegnap is így volt, nem is egyszer. Nem esett nagyon, de éppen annyira, hogy olyankor kinn lenni nem lehet. 

Végül elkezdtem a száraz alatt rendet rakni. Terveztem már az egyik cicadobozt gatyába rázni, bár abban tavaly télen se lakott senki. 
Végül azért rendbeszedtem, kidobtam a régi párnát belőle, tettem bele új, szőrikés takarót és átraktam máshová, hátha ott népszerűbb lesz. Ez is teljesen téliesített doboz.
A tetejére meg feltettem a Nyenyere dobozát. Az is áthelyezésre került a napokban, mert itt tanyázott benne a lépcső aljában és Böbe is, meg Elza is tiszta hülye volt tőle. 

Herkuló egyébként belakta a napokban a másik téliesített dobozt, ami a széna között van. Érdekes, de tavaly abba se ment bele egyikük sem. Most meg először egy másik dobozban tanyázott, de aztán átköltözött ebbe. 
Van 4 doboz kettejüknek, többféle, melegebb és kevésbé meleg, hogy az időjárástól függően választhassanak maguknak, illetve van egy doboz előkészítve Herkulesnek benn az alagsorban, hogy majd a műtét után legyen neki teljesen tiszta, új helye. 
Herkuló nincs jó állapotban, fájdalmai vannak és a műtét csak csütörtökön lesz... már alig várom. Adom neki a gyógyszert, negyedet kéne, de pár nap már felet kapott, mert akkor jobban van és energiagyógyítom is, attól is látványosan jobban van, de már nem tartós neki. Csütörtök este meg lesz szabadítva szegénykém a rossz fogaitól és a többi fogáról is le lesznek szedve a fogkövek, lesz még egy darabig fájdalma, de aztán már őszintén remélem, hogy jobb lesz neki. Édes kis CicaÚr, tegnap egész nap a nyomomban volt a kertben, több simit kunyerált, mint a Nyenyere szokott. :) 

***

Kiselejteztem a kis fóliaházikóból a megrepedt műanyagdobozokat, a többit eltettem és a kis fóliaházat is bevittem a száraz alá, majd márciusban vagy áprilisban kiköltözik ismét a teraszra a jövő évi palántákkal együtt.  

Valahogy nem szeretem ezt az őszi eltakarítást, mindent elteszünk aludni, bevittem az egyik kis bádogpolcot is, amit egyben asztalkának is használtam, a másik még marad, mert vannak rajta még kiültetésre váró növények. 
Az idén valahogy nem tudtam eléggé kiélni magam a kertben. 
Olyan sok volt a kánikulás időszak, amikor muszáj volt behúzódni, hogy itt maradt bennem egy csomó rezsgés, megrekedt tervek, de már itt az ősz és pakolni kell. 
Nagyon fogom várni a tavaszt...

Végül kicsit azért molyoltam kinn a kertben is, visszavágtam két nagy magas varjúhájat és rengeteg dugványt csináltam belőle. Szerintem még lesz ideje meggyökeresedni.
Kiszedtem egy csomó rózsaszín ligetszépét is. Nehéz lesz megszabadulni tőle, de azt hiszem ez a következő növény, aminek mennie kell a kertből, mert elképesztően erőszakosan terjed. Lehet, hogy ki se tudom majd irtani innen... de legalábbis többszörös menet lesz. 

Eddig az alpesi iringó volt az, amitől elköszöntem, bár inkább úgy fogalmazok, hogy szándékomban van, mert az is hajt mindenütt.  
A másik az ernyős verbéna, mert az rosszabb, mint egy nyavalyás gyom, most is nő, még a fű között is. Menni fog az óriás fejvirág és most a rózsaszín ligetszépe. Illetve a lila varfűtől is elköszöntem. Egyrészt nem szeretek meg mindent, másrészt a túl intenzíven terjedő növényektől szabadulok.  Szeretném, hogy legalább pár része beálljon már a kertnek, hogy ne egy küzdelem legyen a gyommal és a túlságosan erőszakos növényekkel. 

Viszont a tavaszi dugványaim közül él 4 db fagyal, amiből azt hittem csak egy lesz, de 3 kis lecsupaszodott karót még benn hagytam a földben és lám, kihajtottak.

kk_img_20241006_144926.jpg

kk_img_20241006_145007.jpg

Valami bőrlevelű örökzöldből van szintén 4-5 darab és életben maradt egy zöld levelű cserszömörce is.

kk_img_20241006_144922.jpg

Illetve a vízben gyökereztetett tarka levelű fagyalból is van már az egyiknek gyökere, ezt ki fogom ültetni, de életben van egy fehér mályvacserje is. 
A múltkor lemetszettem a japán fűzről is a túl hosszúra nyúlt ágakat és ledugdostam a földbe és élni látszanak, persze a tél majd még ebbe beleszólhat, tavasszal kiderül. 
A többi dugvány nem sikerült, de ezeknek is elég lesz helyet találni, főleg, hogy az idén megint nem haladtam előre semmit a parlagfeltörésben. 

Megálltam és nem tudok előrelépni, de ennek egyetlen oka van, mégpedig az időjárás.  

Szépen bogyózik az új lilabogyóm (Callicarpa dichotoma), nagyon remélem, hogy jövőre is lesz rajta bogyó és a másikon is. 

kk_img_20241006_093454.jpg

kk_img_20241006_093503.jpg

Lett egy új Asterem is, de nem tudom honnan. Lehet, hogy összeporzódott kétféle és abból nőtt ez az új? Fogalmam sincs, az biztos, hogy új Astert nem vettem és oda ahol ez van, nem is ültettem. 
Ennek a színe is más, egy nagy, vastag, erős szál nőtt belőle és kissé más a színe, mint a többieké és a szirmai se olyanok, kicsit ritkásabbak. Majd át fogom onnan ültetni tavasszal, de most már békén hagyom. 
Láttam, hogy növekszik, de azt hittem, hogy a meglévők szaporulata. 

kk_img_20241006_093528.jpg