Gombák és splash krizantém

Huh, az első igazán hűvös reggel, 3 fok van kinn, benn is lehet érezni, jól lehűlt reggelre a ház. 

Pórul jártam tegnap, de más szempontból nézve azt hiszem mégis jó döntést hoztam. 

Kimentem itt mellettem a mezőre és rengeteg csiperkegombával jötte haza. Még rengeteg van kinn a földön, de csak annyit szedtem, amennyit megsütöttem volna. 
Jól megmostam a gombákat és nem láttam köztük karbolszagú csiperkét, pedig megvagdostam a kalapjukat is, de a tönkjüknél is látszik, amikor levágom a végét. 
Mégis úgy gondoltam, hogy előbb megforrázom a gombákat, mielőtt megsütném és milyen jól tettem. Egy csomó gomba megsárgult és a szaga se volt jó... végül - mivel ezek már összedarabolt gombák voltak - úgy döntöttem, hogy kiöntöm az egészet. Nem az összes volt karbolszagú, de volt közte pár darab. 
Ezért szeretem jobban az eredi csiperkét, az egyértelműen ánizsillatú és nem téveszthető össze mással, de egyéb erdei gombákat is jobban szeretek és nemcsak azért, mert finomabbak, hanem azért is, mert könnyebben felismerhetők. 
Az is eszembe jutott, hogy itt mellettem ezen a földön még akkor is egy lomos lerakat volt, amikor idejöttem, nem tudni, hogy mi került a talajba, végül emiatt se eszem onnan gombát. 
Pedig szépek voltak...

kk_img_20240929_141402.jpg

Szerencsére - ha van is valami a talajban - a veteményesem jóval feljebb van és távolabb is van onnan. 

Úgy örültem szombaton, kaptam az OBI-ban splash krizantémot megint. Tavaly sajnos azok is kipusztultak, pedig olyan csoda bokraim voltak már belőle. Ezt nem fogom télire a szabadban hagyni. Ki se ültetem most. Van egy hungarocel dobozom, abban fogom teleltetni majd, üvegfedővel a tetején, a ház déli oldalánál. 

kk_img_20240929_093610.jpg

Kertészkedés egyébként nem volt, minden vizes volt a kertben, bár csak 2 mm, aztán 5 mm eső esett, de a talajjal most nem igazán lehet kezdeni semmit, gyomlálni se nagyon lehet, viszont most is van pár virág. 

kk_img_20240929_093703.jpg

Lufi

kk_img_20240929_093850.jpg

Égőszerelem

kk_img_20240929_094159.jpg

Völgycsillag

kk_img_20240929_094338.jpg