Chayote tök és almalekvár

Nah, megjöttek a legújabb szerzeményeim is. Egy srác hirdetett chayote tököt, évek óta vadászom rá, rendeltem is gyorsan kettőt belőle. 
Nagyon remélem, hogy mind a kettő el fog állni nekem tavaszig és majd kiültethetem őket a kertbe. 
Nagyon szaladós, kell majd neki támrendszer, de két tök azért nem olyan borzasztó, szerintem csak megoldom valahogy. 

kk_img_20240822_102450.jpg

 Soha nem volt még ennyire tele a kamrám, mint az idén. El kellett mennem venni új üvegeket, vettem 10-10 darabot, a képen lévő nagyobbakból és a kisebbekből is. A kisebb nagyon szép, így volt tetővel együtt az összes. Jók lesznek lekvárnak. 
Nem igazán szeretem a nagy üvegeket, mert nem fogy el, általában mindig megromlott, ha megbontottam. Nem eszem annyi lekvárt, de néha jól esik. 

Ez itt a képen most almalekvár. Összeszedtem a fa alól a potyadék almákat, megpucoltam, lereszeltem és cukorral, vaníliás cukorral és fahéjjal ízesítve megfőztem.
Rengeteg lekvárom van az idén, a bodzazselétől kezdve, rebarbara-alma, eper, őszibarack és most az alma. 
Idén szilvám nem volt annyi, de van még tavalyról is, na meg vannak régebbi ribizlilekvárjaim is, sőt még van pár éves pekmez is, szőlőből főzve. 

Szóval tele van a kamra, de nemcsak lekvárral, hanem befőttekkel is, savanyúságokkal és a fagyasztók is, nem kell sokszor boltba mennem a télen, az biztos. Főleg, hogy egyre kevesebb húst eszem, érdekes, de tényleg jobb a közérzetem és energikusabb is vagyok, ha jó sokáig nem eszem húst. 
Néha viszont kiéhezem rá, akkor nem tudok semmivel jól lakni, akkor eszem húst, de alapvetően ritkán esik már igazán jól. 

kk_img_20240822_161739.jpg

Teljesen kivirágzott az előkertben a selyemmirtusz is, a következő képen pedig az új van, amit kiültettem szintén az előkertbe. Ezek fogják ott uralni a képet és jó helyük is lesz, mert az a legvédettebb hely az egész kertben. 

kk_img_20240822_160047.jpg

kk_img_20240822_160103.jpg

Ez pedig Herkuló, észre se vettem őt, egy támasztékot kerestem, őt meg ott bújt a minden között a száraz leveleken. 
Jól van már a CicaÚr, visszajött az étvágya, itt les nekem egész nap ablakban és kaját kunyerál. 
Sajnos úgy tűnik, hogy ez a szájbetegség ez valami másik betegségnek a hozadéka és vissza fog térni. Majd nagyon figyelnem kell rá, hogy amikor elugrik az ételtől, akkor azonnal turmixoljak neki és legyen benne a gyógyszere, hogy ne tudjon úgy elhatalmasodni, mint most, mert szegénykém a kínok-kínját állhatta ki, biztos nagy fájdalmai voltak a szájacskájában. 
Még a szemét kéne valahogy rendbe hozni, de reménytelen a belecseppentés. 

kk_img_20240822_103101.jpg