CicaÚr hírek és kerti ténykedések

Herkules pénteken benn maradt még, nagyon jól érezte magát a benti dobozában. 
Reggel turmixolt kajában levittem neki a gyógyszerét és meg is ette szépen, aztán később kapott még egy adagot, de azt már úgy, hogy a harmadát csak apró darabosra vágtam, a többit turmixoltam és abba szórtam bele a darabos kaját. 
Most már majd vissza kell szoknia a rágható ételre, de azt hiszem arra szüksége lesz, hogy nagyon apró darabkákra vágjam.
Péntek este kicsit meg voltam ijedve, hogy nincs jól a cica, mert nagyon csikorgatta a fogait és szemmel láthatóan nem érezte jól magát, de tegnap reggelre elmúlt és nem is tapasztaltam már napközben sem a csikorgatást. 
Azt hiszem meg kell szoknia az új kis pofáját a letisztított fogaival és biztos érzékenyek voltak a fogai a fogkő eltávolítás után. Igazság szerint az enyémek is érzékenyek szoktak lenni utána, pedig nekem fogdoki csinálja. 

Majd valahogy bevezetem neki a száraz tápot is, de először csak áztatva. Vettem csirkefarhátat és annak a főzőlevébe áztatok neki szárazat... meglátjuk, így még nem igazán ette egyikük sem. Böbe pl. kifejezetten szeret ropogtatni, de a Cicaúrnak ez már nem annyira fog megadatni. 

Tegnap már kiengedtem őt, kérte, hogy kimehessen és az az igazság, hogy kicsit hiányzott is, hogy nem ült itt ablakban... bár most már arra várok, hogy hibernálódjanak már le a polosok, mert addig ki nem nyitom az ablakot, mert egyből van benn 20 belőlük. Viszont nagyon kell ablakot tisztítanom, mert a CicaÚr a kis maszatos pofájával össze-vissza kente. 
Tulajdonképpen most itt lenne az alkalom, hogy elszoktassam őt innen, csak hát hiányozna. Úgyis jön a tél és szerintem szívesen lesz benn, amikor hideg van. Illetve az ivartalanítás után is változni fog majd a természete, már most is látom, hogy nem tudja hová tenni magát. Egész nap a nyomomban volt, de legalábbis a közelemben igyekezett lenni. Elza is így volt, kellett neki némi idő, amíg újra feltalálta magát a cica. 

***

Elmentem a kertészetbe is, mert krizantémok érkeztek, de nem vásároltam magam agyon. 3-at hoztam az olcsóbbak közül és szerintem ezek áttelelősek. 
Elkezdem az alapszíneket újra begyűjteni, így hoztam egy fehéret, egy sárgát (még nem nyíltak ki teljesen és egy rózsaszínűt, ami viszont már egészen ki van virágozva. Elfelejtettem lefotózni őket, de majd a helyükön, amikor kiültetem. 

A kertben egy csomó olyan dolgot csináltam, ami nem volt felírva a listámra és utálom, ha nem tudom kihúzni. Viszont mégse írhatom fel utólag, hogy aztán kihúzhassam... :)))) 

Elkezdtem kiengedni a vizet a nagy amforából, kihordtam - ami le tudott folyni belőle - kannával az életfákra, a hortenziákra és egy csomó, sűrű lombú, esőben is könnyebben szárazan maradó helyre. Még van benne, de azt már ki kell majd borítanom belőle. 

Kiszedtem az uborkát is, leszedtem a hálót, a maradék paradicsomokat is kiszedtem, elraktam a kötöződrótokat is. A tökféléket is kiszedtem és elvonszoltam a komposztra, hatalmas száraik nőttek az idén, még a cukkiniknek is, cukkini meg alig volt pl. a sárgán.  
Csináltam helyet a bambusz és egyéb növénykaróknak is, behordtam őket száraz helyre télire. Visszavagdostam az elnyílt évelő szarkalábakat és az íriszek leveleit is. Uhhh, most jöttem rá, mennyi íriszem van...

A listámon meg ott van minden ugyanúgy...

Aztán még felvilláztam a kiszedett uborka helyét is (ez se volt felírva). 

kk_img_20241012_152401.jpg

A kihúzható tétel mindössze annyi volt, hogy beszedtem a kaprot, eltettem a fagyasztóba.

kk_img_20241012_131658.jpg

Illetve kiástam az óriás fejvirágot, ami egyben azt jelenti, hogy megszabadulok tőle. Nem kell, marha nagy és alig van díszítő értéke, cserébe elnyomja maga körül a többi növényt, szóval mennie kellett. Hatalmas töve volt, tavasszal szerintem még elő fog bújni, biztos nem ez volt vele az egyetlen menet. 

kk_img_20241012_115802.jpg

Aztán délután nekiálltam (ez se volt a listámon) felcsodaásóvillázni egy részt a cserjéknél. Ami azt illeti ez a rész már egyszer fel volt lazítva, de most úgy nézett ki, mintha mindig is parlag lett volna. Tavaly még rendbe tartottam, volt benne díszdohány, az idén viszont semmit nem tettem bele és teljesen elgyomosodott. 
Alig lehetett villázni, nagyon gyomos volt és a nagyon nedves is a talaj, inkább csak turkálásnak tűnik az egész, de most már nem engedem el megint. Felvettem azt a darab geotextilt is, ami a képen látszik, volt alatta egy hegynyi méretű vakondtúrás,  majd a kapával elhúzom egyenesre.
A télen  ki fogom találni, hogy mivel ültessem be. A felső rész az biztos, hogy virágos lesz, a lejtős részre pedig ki kell majd találnom, mi kerüljön. 

kk_img_20241012_151811.jpg

Kicsit a cserjék között is turkáltam, a repkénytől próbáltam szabadulni és a pitypangok is kezdtek elszaporodni, ki kellett szedni őket. 

kk_img_20241012_151747.jpg

Azon a részen annyira elburjánzott a kerek repkény is, hogy teljesen körbefonta már a kis jujubámat is (az egyiket), nem is tudom, hogy mit fogok kezdeni vele, de valamit fogok. Még a kicsivel lejjebb leterített geotextilre is ráfutott és még jól is érzi magát rajta. 
Azt hiszem kaszával le fogom csapatni talajig és újra betakarom a talajt, mert nagyon durván néz ki. 
Azt hiszem ez a rész lesz, ami elsőként fog kapni jó vastagon darálékot.  

kk_img_20241012_151821.jpg

Az Asterek pedig már igazán kezdenek rázendíteni. 

kk_img_20241012_122630.jpg

kk_img_20241012_122703.jpg

kk_img_20241012_154530.jpg