Nagy zivatar volt tegnap délután

Vettem tegnap egy csapadékmérőt, ki is tettem a kertbe és fel is lett avatva egy órán belül, ezt nem gondoltam volna! 

Éppen arra készültem, hogy elmosom a palántaneveléshez használt poharakat és alátéteket, hogy tavasszal csak elővehessem, de elfelhősödött az ég, elkezdett dörögni és villámlani, gondoltam jobb, ha bejövök inkább, mint hogy pancsoljak. Mert ugyan benne van a pakliban az is, hogy - ha túlélem a villámcsapást - parafenomén leszek, de inkább nem kockáztatok. :))))
Lett is egy zivatar, nagy széllel és lehűtötte a levegőt 33 fokról 22 fokra, jó 2 órán keresztül dörgött-villámlott és szünetekkel esett. Legalább ki tudtam nyitni az ablakokat és ma nem kell öntözni, na meg az eső az áthevült házat is lehűtötte kicsit, bár az előrejelzést tekintve ez 5 percig fog tartani. Kis megkönnyebbülés, cserébe lesz nagy fülledtség, amint kisüt a nap megdöglünk. Kicsit alacsonyabb volt már végre a páratartalom, de nehogy már örüljünk egy pillanatra is, de ez a kis lehűléses-esős közjáték akkor is jól esett. 

Majdnem 10 mm eső jött le. 

kk_img_20240708_182439.jpg

Nagyon megkötöttem magam ezekkel a káposztafélékkel, ezért vetettem még bimbóskelt és fehér és lila káposztát is. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy lesz-e belőlük valami. Ha igen, akkor nem fogok kínlódni a kora tavaszi palántákkal, mert azok nekem sose maradnak meg. 
Vasárnap meg vetettem még óriás és lila karalábét, brokkolit, karfiolt és 4 féle salátát. 
Nagyon megörültem, mert a frissen bontott tépősaláta zacsiban 3 kis zacskó volt, bordó lollo, mizuna és zöld lollo saláta mag. Illetve vetettem még jégsalátát, az endíviát majd később, hogy őszre legyen. 
Közben kinn a kertben római saláták növekszenek és egy darab radicchio... kettő volt, de az egyiket valami kirágta. Valami nagyon szeretheti, mert tavaly is kiette őket, egy se maradt. 

Jövőre valahogy másképp fogom csinálni, mert ez, hogy negyedszerre vetek valamit, ez így nem lesz jó, ahogy az sem, hogy jön "valaki" és kirágja nekem a gyökerét a szép, egészséges növényemnek és egyik napról a másikra a növény platty, összeesik. 

A virágosban találok egészen elfelejtett növényeket is, mint pl. ezt a Gentianat, szegénykém mostohagyerek, mert kéknek vettem és fehér lett. 

kk_img_20240704_123211.jpg

A visszametszés után megint virágzik a rózsalonc. 

kk_img_20240704_123318.jpg

Kasvirágok, majdnem akkorák, mint én vagyok. 

kk_img_20240705_063203.jpg

Tűzgyöngyvirág, tele virággal. 

kk_img_20240705_064410.jpg

Végre nyílik a tavaly magról nagy nehezen felnevelt szárnyastermésű borkóró. Szép lila a virágja, de valahogy a telefonom nem akarja tudomásul venni. Majd megpróbálom a fényképezőgéppel is. 

kk_img_20240705_064506.jpg

Ez a rész sajnos foghíjas, innen 3 tő krizantém pusztult ki, majd ki kell még találnom, hogyan alakuljon, de a sárga pillangóvirágok és a díszdohány nagyon szépek és már egész nagy bokorrá nőtt a tollborzfű is, de még nem látszanak a kalászok rajta, majd később.  

kk_img_20240705_064756.jpg

Bugás lángvirág, olyan a színe, hogy ez tényleg lángol. 

kk_img_20240706_062338.jpg

A kert főszereplője most az óriás liliom, 2 méter fölött a magassága és tele virággal. Nagyon szép! Lesz még róla fotó, mert nem tudok betelni vele. 

kk_img_20240705_063959.jpg

kk_img_20240706_063723.jpg

kk_img_20240706_063351.jpg