Csodásan virágzik a kertem

Tegnap reggel csak 17 fok volt, még viselhető idő, így kiültettem az ÚjDudvák közül a kaukázusi nefelejcset, az egyik japán szellőrózsát (amúgy kínai, de japánból került ide, azért hívjuk így) és a rózsaszín bugás hortenziát is, már csak egy szellőrózsa van, azt  még nem tudom, hogy hová fogom tenni. 
A bugás hortenzia őszintén remélem, hogy meg fog maradni, mert beültettem az életfák (Platycladus orientalis) alá. Így majd kap is napot és nem is, de nem mélyárnyékos a terület, mert fel vannak vágva az életfák ágai. Inkább a víz lesz neki kritikus, de eleinte majd öntözöm sokat. 
Már nem villázom fel a területet, le volt takarva egy része geotextillel, így csak kiástam a gödröt a hortenziának. Majd utat tör a gyökerének a földbe... bár olyan, mintha betonban kéne haladnia. Rengeteg vizet felszívnak az életfák, de elől az Árnyas kertben már látom, hogy ahogy sűrűsödik a növényzet az aljukban, úgy marad meg egyre jobban a nedvesség is. 
Illetve majd takarni fogom ezt a részt is fenyőkéreggel, de még hagyok teret a meténgnek, hogy szaporodjon. Tavasz óta többször is kigyomláltam azon a részen, hogy csak a meténg maradhasson, de így is keveset nőttek, talán túl sok nekik a közvetlen napfény azon a részen, ezért is kellenek oda a cserjék, mint pl. a hortenzia. 

 Ez a tavaly ültetett bugás hortenziám (még a gazolás előtti kép), elképesztő, hogy már méteres szárai is vannak és virágoznak is. Kb. 20 centis kis növényke volt, ezért vannak az alján a virágok a tavaly kis ágacskákon. Fel is támasztottam őket, mert különben elhevernének a földön a súlyuktól, de azok már szépen elszíneződtek. 

kk_img_20230816_074625.jpg

kk_img_20230816_074639.jpg

Virágzik az árnyékliliom is, ez a fajta szokta legkésőbb hozni a virágait. Van egy hatalmas telep az Árnyas kertben is, még nem láttam rajta bimbókat, majd ki is megyek megnézni. Nagyon örülnék ha kinyílna az is, fantasztikusan finom illata van. 

kk_img_20230822_073805.jpg

Az őszirózsákat már nem is vetem, csak szétszórja a magját és kel minden évben. 

kk_img_20230822_074009.jpg

A szarkalábak másodvirágoznak, már nem olyan nagyok, mint tavasszal voltak és érdekes módon a színe se olyan, sokkal fakóbbak.

kk_img_20230822_074055.jpg

A titóniák csodásak, a képen nem is látszik annyira, de hatalmasak, legalább 1,2 m magasra nőttek. 

kk_img_20230822_074118.jpg

A fehér japán szellőrózsám, még csak most kezd virágozni, de már csodaságos. Nagyon szépen megerősödött. Tavaly az aszályban egyszer-kétszer veszélyben volt, majdnem ki is száradt, akkor elkezdtem neki vizet adni, nem sokat mert alig volt víz, de rendszeresen kapott és ilyen szép növény lett belőle. 

kk_img_20230822_073829.jpg

A másik telep lángvirágom is kivirágzott. Az előzőt már visszavágtam, hátha még oldalhajtásokról hoz virágokat. Ezen pedig még rengeteg bimbó is van, sokáig díszíteni fogja még a kertet. 

kk_img_20230820_085042.jpg

És a Fairy rózsám... ez valami csodás az idén. Ezt is megtámasztottam, hogy ne a földön heverjenek a szárai és sokkal szebben virágzik. 

kk_img_20230816_073734.jpg

kk_img_20230816_073806.jpg