Mind megdöglünk?

Ezt a nyarat nem biztos, hogy vissza fogjuk sírni.
Az igazat megvallva pénteken már nyűgös lettem a melegtől, este 10-kor még 28 volt kinn. Jött egy hatalmas borulás, azt hittem égszakadás-földindulás lesz belőle, de nem lett semmi. Cserébe olyan erős szél fújt, hogy nem tudtam mindent kinyitni a hatalmas huzat miatt. 
Már nem tudom hatékonyan lehűteni a házat, ma hajnalban 24,4 fokig hűlt, de ahogy becsuktam az ablakokat 25 fölé ment a hőmérséklet és már most 26 fok van benn, vissza kinyitottam.
És még csak most jön a java, ahogy napról napra nézem az előrejelzést még nincs vége, bár mára úgy tűnik némileg mérséklődött az előrejelzés, már nem ígérik keddre és szerdára a 38 fokot, "csak" 35-öt, aztán majd meglátjuk mi lesz belőle. 
Mindenesetre tettem be a fagyasztóba két flakon vizet,  majd amikor megfagy, akkor a ventillátor elé teszem, nem tudom, hogy be fog-e válni, de egy próbát megér. 
Apunál voltam tegnap reggel és olyan jó "légkondija" van, ventillátorral, egy nagy csövön keresztül a pincéből nyomja fel a hűvös levegőt. 

Reggel kicsit gyomláltam a kertben, nem tudtam már tovább nézni  az egyik részen a talpas muharokat, ráadásul közöttük kikelt 3 tő büdös hunyor a széthullajtott magjairól, nem szeretném, ha elnyomná őket a sok gyom. 
Aztán leszedtem az uborkákat is és egy kicsi zöldbabot, de utóbbi kevés is és nem tartom meg, mert öregnek tűnnek, majd újra fog virágozni és akkor lesz még szebb és jobb zöldbabom. 

Hoztam aputól két szép nagy patisszont is, rengeteg van neki. Lereszeltem, besóztam, majd kifacsartam és mentek be a fagyasztóba. Szeretem télen tócsninak. Általában szeretem a tócsnikat és nemcsak krumpliból szoktam csinálni, hanem kb. mindenből, ami csak aprítható. 

Ma reggel az előkertben is visszavágtam a kerti pletykát, kiszedtem egy csomó trombitafolyondárt is, mert egy ideje nem nyúltam hozzá és mindenütt hajt. 
Megöntöztem az egyik adag paradicsomot is és már levettem pár szemet, de mindnek van valami baja... azt hiszem sokkal több tápanyagot kell a talajba juttatnom, ősszel több trágyát kell kiszórnom. Ahová tavaly szórtam, oda az idén hagyma lett ültetve és nagyon szépen nőttek. 
Idén ősszel mindent meg fogok trágyázni, mert eddig nem nagyon törődtem a talajjal. 

A virágos rész nagyon szép, az igaz, hogy a gyom is burjánzik, de ez most nem az az időszak, amikor neki tudok  állni a kertnek... apró részeket teszek rendbe, a semminél azért ez is több. 
A barátcserje most van teljes virágzásban, szereti ezt az időt, jobban, mint a tavalyi rengeteg csapadékot. Tavaly azt hittem ki fog pusztulni a sok esőtől, pár ága el is hervadt, azokat le kellett vágni és virág se sok volt rajta. Az idén nagyon szép. 

 Ami azt illeti, a tavalyi nyarat se sírom vissza, örökké esett és azt tapasztaltam, hogy a növények sokkal jobban viselik a szárazságot, mint a túl sok esőt. 

kk_img_20240708_061453.jpg

Sudárzsálya. 

kk_img_20240708_061500.jpg

A barátcserje közelebbről, mögötte a bordó levelű cserszömörce van, előtte pedig a jószagú cickafark. 

kk_img_20240708_061523.jpg

A rózsák nagyon szorgalmasan nyílnak. 

kk_img_20240708_061615.jpg

Mályvacserjék (ezeket én neveltem dugványokból), kasvirágok és az óriás liliomok virágtengere. 

kk_img_20240708_061640.jpg

Kicsit közelebbről. 

kk_img_20240708_061651.jpg

A cserjés rész, hátul a mákkóró magasodik, elöl pedig a bugás hortenziák nyílnak. 

kk_img_20240708_061758.jpg

Erdei pajzsika.

kk_img_20240708_061824.jpg

Az óriás liliomok másik szögből, előtte az évelő fátyolvirág. 

kk_img_20240709_082137.jpg

Sásliliomok, sudárzsálya, hólyagvessző és hátul a barátcserje és a cserszömörce. 

kk_img_20240709_082432.jpg

Füzérajak, ezt is magról neveltem, nagyon nehezen. Földbe szórva nem is tudtam csírázásra bírni. Végül nedves papírtörlőbe szórtam a magjait és nejlonba tettem, hogy ne száradjon ki a papírtörlő, így csíráztak ki és amikor már szép kis hajtások és gyökerek voltak rajta, akkor ültettem földbe. Arra is vigyázni kell, hogy ha nagyon belenő a papírtörlőbe, akkor inkább ne húzzuk ki belőle, hanem azzal együtt kell elültetni és jó nedvesen tartani. 

kk_img_20240709_082419.jpg

kk_img_20240709_082505.jpg