Zöldbabszüret és virágok

Tegnap már reggel 6-kor kinn voltam a kertben és leszedtem egy kilónyi zöldbabot, amit meg is tisztítottam, blansíroztam és ment a fagyasztóba. 3 zacskóval lett. 
Ez az idei első termésem zöldbabból és még bőven lesz rajta. 

kk_img_20240627_065521.jpg

Öntöztem is egy kicsit, a frissen kiültetett palántáimat, a káposztákat, bimbóskelt és a leveles keleket. 
Lassan lehet kiültetni a karalábék közül is párat, aztán majd minden héten ültetek ki, hogy fokozatosan lehessen beszedni is őket. 
Karalábét is szoktam fagyasztani, kockára vágva zöldséglevesbe, nagyobbakat húslevesbe és reszelve (ebből a legtöbbet) karalábélevesbe. 

Aztán kigyomláltam a kis lúcfenyő körüli cserjés részt, mert az egészet totál benőtte a folyondár. Egyébként egészen könnyen kiszedhető volt, de a tavaly mulcsnak vastagon leterített magnólialeveleknek némelyik részen már alig van nyoma. Teljesen lebontódtak és most még nem látom, hogy talajon bármit is változtattak volna. Gondolom kell pár év, amíg ez látványos lesz. Ahol megmaradt valamennyi, ott jó nedves alatta a talaj, de még nem porhanyós.

Ez még a gyomlászás előtt készült, az Erica Carnea nem is látszik, hogy ott van, de az árnyékliliom sem.

kk_img_20240627_060253.jpg

Ez pedig már utána, 3 vödör gyomot vittem el a komposztra. 

kk_img_20240627_094657.jpg

Közben reggel is beszedtem egy új csípést, hihetetlen, de a hüvelykujjam körömágyába bírt belecsípni egy szúnyog... nem élte túl a reggelizést. (Kárörvendő vigyor)
Aztán a gyomlálásnál a lapockámba szúrt bele valami, de nem szúnyog, más a csípés formája. Bekentem magam Antivakarinnal, ha így megy tovább, akkor lassan testápolóként fogom használni. :))))
Majd újra kimentem és letoltam a fűnyíróval egy kis füvet és akkor láttam, hogy ami olyan nagy ronda csípést okoz, az bizony a kullancslégy... ez lett a harmadik csípésem. (Mérges fej)
Én ezelőtt ezeket a kullancslegyeket nem láttam, nem tapasztaltam, most meg özön van belőlük. Pedig itt nem tart senki olyan állatot, szerintem a szarvasok miatt lehetnek itt, rengeteg szarvas van az erdőben. Bár azok eddig is voltak. Szóval nem tudom, konteót gyártani meg nem akarok, pedig lennének ötleteim. 

Egyébként alig győzöm rakni a képeket, rengeteget fotózok és mire kirakom, már majdnem el is nyílnak a virágok. Itt a törökszegfűk között a sötétpirosak virágoztak a legkésőbb, de lassan ezek is befejezik. 

kk_img_20240622_085445.jpg

Ezek a liliomok is lassan lemennek erre az évre. 

kk_img_20240624_074803.jpg

A díszhagyma ki fog tartani egy darabig, már kitámasztottam, mert nem lehetett tőle közlekedni. 

kk_img_20240624_074840.jpg

Másodszor nyílik ez a csodarózsa. (nem tudom a nevét)

kk_img_20240624_074919.jpg

A fehér kasvirág is kinyílt az előkertben, a küllőrojt pedig lassan befejezi.  

kk_img_20240622_085941.jpg

Sok szép új hajtás van a velencei kutyatejen is, jó nagyra nőtt, mellette a kisebb bokor 'The Fairy' rózsa egészen elhajlott, majd valamelyiküknek új helyet kell találnom. 

kk_img_20240623_075644.jpg

Szeretem együtt a piros sásliliomot és az orbáncfű cserjét. 

kk_img_20240623_080217.jpg

A  léggömbvirágok viszont most kezdték el a virágzást és ezek jó sokáig fogják adni a virágokat, csak győzzem majd lecsipkedni róluk az elnyílt virágokat. 

kk_img_20240622_085825.jpg

Itt már a fehér lufi is kinyílt. 

kk_img_20240626_101139.jpg

Ez pedig egy másik lufi, ez volt az első a kertben. Ez félárnyékos helyen van, de szépen virágzik és előtte a varjúháj fehér virágfelhője olyan szép! 

kk_img_20240626_101426.jpg