A legkedvencebb - Krizantémok 5.

Tegnap végre sütöttem szalonnát kinn a kertben. Alig tudtam meggyújtani a tüzet, pedig a fedett, száraz részről vittem ki fát, de minden csupa nedvesség. Tulajdonképpen egész nyáron 80-90% volt a páratartalom és most is magas, megszívta magát a fa. 
Nem érezni amikor megfogom, száraznak tűnik, de csak füstölt és füstölt, jó sokat fújtam, mire begyulladt és látszott, ahogy a nedvesség sistereg ki belőle. 
Amikor elkezdtem még sütött a nap is, aztán jöttek jó nagy felhők, de szerencsére nem esett végül az eső, a szalonnám sikeresen megsült és jól belaktam vele, meg lilahagymával. :) 
Majd viszek be egy vödörben fát a pincébe, mert ott meleg van és jól ki fog száradni, ha később, vagy akár télen is kedvem szottyanna valamit csinálni. 

Kiültettem még frissen hozott 2 erdei kutyatejet is a kertbe, remélem még gyökeret tud majd verni. 

kk_img_20231101_140410.jpg

Aztán nekiálltam még a kb. 2 éve félig szétesett komposztálót összerakni. Elhordtam belőle a közben komposztálódott cuccot, de majd azt át kell rostálni (rostát is kell majd vennem), aztán összeraktam. Nyitva hagytam a tetejét, mert a macskák szerettek a tetején ücsörögni és ahogy ugrálnak le és fel, úgy megy szét. Egyébként is kell bele a csapadék, ebbe fogom hordani a konyhából kijövő szerves hulladékot, remélem nem költözik bele PatkányKoma. Máskor már volt benne, de akkor lecsuktam a tetejét és tettem bele patkányirtót, így a cicák nem fértek hozzá.  

Ezen a képen látszik, hogy mekkorára nőtt az idén a kedvenc krizantémom, középen van felül, alatta már lassan kinyílik a sötétbordó gömböc is. 

kk_img_20231028_160418.jpg

Ez a krizantém egy igazi meglepetés lett, ugyanis fogalmam se volt, hogy milyet veszek. Egészen kicsike volt, kb. 10 centis, amikor vettem a Sparban. Többet is v ettem, de ez maradt meg egyedül. 
Kész csoda... mert nagyon trágyás helyre ültettem, a sárgák mellé. A sárgákat azóta is figyelem, ahogy évről évre szépen felmásznak a sziklakertre, el a túlságosan trágyás területről. Ez se szerette, tavaly már egészen kevés új hajtás nőtt rajta, féltem, hogy ki fog veszni, ezért át is ültettem és erről is csináltam dugványokat, így most ez is 3 helyen virágzik a kertben. 
Megmenekült ez is, mint a magas bordós. A kedvencem, annyira szép a színe, amikor kinyílik. Magas lett, legalább 120 centis, támasztani kell, még az dugványból nőtt kisebb bokrok is vannak 80 centisek. A virágjai kb. 6-7 centisek. 

kk_img_20231028_121435.jpg

kk_img_20231031_134917.jpg

kk_img_20231030_125052.jpg

kk_img_20231031_134923.jpg

Ezek az új bokrok a dugványokból, ki hinné, hogy a tavasszal földbe szúrt 30 centis kis szárdarabból őszre ilyen növény fejlődik. 

kk_img_20231031_135059.jpg

kk_img_20231031_135045.jpg