A késő nyár virágai

Elzát figyelem egy pár napja, kicsit furán baktat le a lépcsőn, fáj valamije. 
Ki tudja miben ütötte meg magát, vagy mi zavarta őt meg, vagymitörtént... ? Próbáltam őt tapogatni, hogy fáj-e valahol, de így nem adja jelét semminek, csak a lépcsőn lefelé menés vonaglós egy kicsit. Felfelé semmi baja, úgy rohan. 
Ezek a cicák, ha nagyon szaladnak/menekülnek, annyira meg tudják ütni magukat, pedig Elzu nem is fáramászós... 

Kertészkedés továbbra se nagyon van, bár tegnap egyáltalán nem volt olyan meleg, mint amit ígértek, itt nálunk 29 fok volt, szép, nyári idő. 
Délelőtt kimentem és tépkedtem ki gyomokat, pontosabban főleg az ernyős verbénákat, mert folyamatosan kelnek a tavaly szétszórt magokból. Egy maradhat ebből a növényből, a többit ki fogom gyepálni innen, amikor majd elővehető lesz az ásó, mert nagyon nagy töve van. Én nem kínlódok vele, annyi szép virág van, de ennyire semmi nem gyomosít, mint ez a növény. Nagyon megutáltam. 

A cserjés pimpóimat viszont talán még nem is mutattam. Kettő van, az első képen lévő a kis fenyő közelében van, nemrég szabadítottam ki a susnyásból, úgy benőtték a folyondárok, hogy csoda, hogy tud szegény virágozni. 

kk_img_20230819_065130.jpg

Ez a másik a kert középső-hátsó részében van (ha a beültetett részt nézzük, akkor hátsó) a rózsalonc mellett, ami szintén virágzik, de nem fotóztam le, mert a melegben eléggé lekonyultak már a virágai és nem is annyi, mint tavasszal szokott lenni. 

kk_img_20230820_085146.jpg

Ősziessé kezd válni a kert, a színek, a fények is. Úgy látom, hogy hamar elengedi a leveleit a dió is. Lassan az évelő őszirózsa bokrok és a krizantémok válnak az uralkodó elemekké és a varjúhájak is, bár előbbiek még nem nyílnak, de ahogy fokozatosan vágom vissza az elvirágzott növényeket, így most már ezek fogják alakítani a kert arculatát, de így őszre ez szép lesz. 
A nyáriak közül még a bugás lángvirágok, a kleopátra tűje és pár kúpvirág díszlik és a büdöskék is, de róluk majd külön. 

kk_img_20230819_065507.jpg

Az előkertben a tarackoló kékgyökér már akkora telepet képzett, hogy csoda. Nagyon szép virág, csodaszép kék színe van és egyre jobban tele van virággal, aztán később majd az őszi lombszínével fog díszíteni.

kk_img_20230819_151938.jpg

Kivirágzott az idén vásárolt Clematis is, szép lesz! 

kk_img_20230820_084533.jpg

A titónia közelről. :) 

kk_img_20230823_090109.jpg