Befőzés és virágok

Kimentem megnézni, hogy akad-e már pár uborka a kertben és volt, sőt olyan is, ami túl nagyra nőtt. Sajnos mindig van ilyen, nekem még sose sikerült kisebb korukban leszedni őket, de az idén megpróbálok majd résen lenni, mert finomabb a pici uborka savanyítva is. 
Viszont eltettem a nagyobbakat is, ezeket fel szoktam darabolni és úgy teszem az üvegbe (úgy fér bele). Én elég sok zöldségkencét eszem és tofu kencéket is pirítóssal, azokba jó a nagyobb is, úgyis beleaprítom a géppel pépesre. 
2 üveggel lett, így szokott összegyűlni apránként, de nem is kell belőle túl sok, viszont veszendőbe se hagyom menni, inkább berakom. 

kk_img_20230712_071544.jpg

A tökisszonom felét lereszeltem, picit besóztam és kicsavartam a levét, úgy tettem be a fagyasztóba, majd tócsninak jó lesz. Amit főzeléknek akarok, annak nem szoktam kicsavarni a levét és lett 2 dobozzal kence a másik feléből. Csak pici olajon lesütöttem, pépesítettem és az is ment fagyasztani. Majd akkor fogom ízesíteni, amikor meg akarom enni. És már megint van egy nagy tökisszon és nő a harmadik is. 
A sárga cukkinit kockára vágva tettem be a fagyasztóba. Elég gyorsan telik és a padlizsánok még sehol, pedig reményeim szerint lesz egy csomó abból is. 

Folytattam az elnyílt virágok visszavágását is, valamelyik reggel korán a ház előtt egy csomó muskotályzsályát visszadaraboltam a talajra, de még mindig van, viszont kinyíltak a mályvák, ezek csak úgy nőnek a ház előtt, meg szoktam hagyni őket, mert szépek nagyon.

kk_img_20230711_063449.jpg

kk_img_20230711_063457.jpg

Kiszedtem a búzavirágokat is, mert - ugyan még volt rajtuk sok virág - már nagyon szórták a magjukat, jövőre majd szedhetem ki, annyi fog nőni. Azokat is összedaraboltam mulcsnak és elvittem a cserjék köré. 
Megkezdtem az égőszerelem visszavágását is, egy-egy szárat hagyok magot érlelni a pirosból  és a lazacszínűből is, a többit darabolom mulcsnak saját maga alá. 
Változik a kert képe, ahogy vágom vissza a növényeket, de adják át a helyüket az újabb virágoknak. Most a kúpvirágok kezdtek el nyílni és ezek őszig fogják nyomni. 

kk_img_20230711_071733.jpg

kk_img_20230711_071837.jpg

Csodásak a tátikák is (oroszlánszáj), mindenféle színben nyílnak. Nagyon remélem, hogy majd tudok magot gyűjteni róluk, szeretném, ha jövőre is lennének a kertben, mert csodás színfoltok. 

kk_img_20230711_072002.jpg

kk_img_20230711_072032.jpg

kk_img_20230711_072040.jpg