Kert és macskák

Meg kell változtatnom a ribizliről vallott nézeteimet, mert a cukrozott ribizli nagyon finom. Tegnap nagykanállal zabáltam bele este és tettem el belőle mára is. 
Pedig igyekszem nem túl sok cukrot enni, de ez így nagyon jó. Tegnap is leszedtem egy tál ribizlit, (kb. fél kilót) és este a TV előtt csücsülve leszemeztem, megmostam és megcukroztam barna nádcukorral. Egy dobozzal betettem a fagyasztóba és ami maradt, abba zabiztam bele.  
Egyébként 1 bokrom van, de valami hihetetlenül sok ribizli van rajta. Fokozatosan szedegetem le róla, most már záros határidőn belül le kell szednem, mert lehull. 
Ribizlizselét szoktam belőle csinálni, de van még a tavalyiból, sőt a tavaly előttiből is, ezért most így enni tettem el. Január-február tájékán nagyon jó ám ezeket elővenni, amikor már a narancs az ember fülén folyik ki, a narancsra elég hamar rá szoktam unni egyébként is. 
Az almára viszont soha, azt nagyon szeretem, el se tudom képzelni, hogy nap teljen el anélkül, hogy almát ennék. 

Tegnap kigyomláltam a tavasszal felvillázott részt is, amibe a josta ágakat dugdostam el. Úgy látom, hogy 3 josta állt be, majd helyet kell nekik keresnem a kertben, de nem tudom kell-e 3 belőle. Azt olvastam, hogy napos, de nem forró helyet szeret ezért valahová az észak felé jobban lejtő részre fogom ültetni.

Érdekes egyébként, hogy mennyi ilyen bogyós van a kertben, ribizli, fekete ribizli, eper, szeder, szőlő és tavasszal ültettem a mézbogyót is.

Tegnap estefelé kiszedtem egy csomó füvet az életfák alatt is egy részen, ahol a gaz eléggé elnyomta tavasszal a meténget. Most csináltam nekik szabad teret a gyomtól, hadd nőjenek. Az ott egy eléggé száraz rész, de a meténg jól megél benne és legalább az is egyre rendezettebb lesz. Így haladok a még nem művelt részekkel, kis darabokat teszek rendbe, aztán egyszer csak összeérnek. 

Gazoltam még kicsit az egyik egynyári ágyásban is, az a rész valami borzasztóan terméketlen, alig nőnek benne a növények, (a gaz is gyér benne). Azt hiszem a ház elől a levágott füvet oda fogom ráteríteni, hogy el tudjon kezdődni rajta létrejönni egy humuszréteg. Eső után az a darab olyan,  mint a beton. 
Kiültettem végre az összes virágpalántámat is, az őszi vérfű, a macedón varfű (ha az lesz belőle, fura a levele), a bársonyos kakukkszegfűk mind földben vannak. 

Még van 2 árnyékliliomom, amiket ki kell ültetnem és 2 Clematis... egyszerűen nem tudom hová tegyem őket. Rendezkedni kéne egy kicsit a kertben, de nincs rá elég időm... de az is lehet, hogy az egyik (a nagyra növő) Clematis egy nagyon nagy cserépbe fog kerülni és marad a teraszon. Majd kitalálom még. 

Ha már Clematis, a Star of India ilyen szép virágokat hozott, pedig csak tavaly ültettem és ráadásul tavasszal át is ültettem, szerencsére nem zavarta. Úgy tűnik jól érzi magát az új helyen. 

kk_img_20230626_064536.jpg

Nyílnak az árnyékliliomok is, ez benn van az orgona alatt és milyen szép virágokat hozott. 

kk_img_20230626_064428.jpg

A varjúhájak is virágoznak, ez a fehér virágú (Sedum Album) fantasztikus habokat képez a kertben, nagyon szép. 

kk_img_20230626_064629.jpg

kk_img_20230626_065005.jpg

Az egész sziklakert nagyon szép. 

kk_img_20230626_064653.jpg

Rózsák.

kk_img_20230626_064854.jpg

Orbáncfű, várom, hogy majd a virágzás után a bogyók is megjelenjenek rajta.

kk_img_20230627_081957.jpg

Kárpáti harangvirág, ezt is át kell majd tennem valahová, mert nem igazán tud mutatóssá fejlődni azon a helyen, ahol van. 
Lassan kinövi a virágoskert a rendelkezésre álló teret, terjeszkednem kell. 

kk_img_20230627_082004.jpg

kk_img_20230627_082136.jpg

Milyen jó, hogy a margarétát levágtam, ki tudott nyílni a kis talajtakaró rózsám, az igaz, hogy nem engedem a talajon feküdni, kicsit megemeltem, mert a földön fekve hamar tönkremennek a virágai. 

kk_img_20230627_082448.jpg

Nem ültettem a díszdohányt, ezek a tavalyiak szétszórt magjából keltek ki. 

kk_img_20230627_082555.jpg

Macskajelenet. A fekete-fehér cica egy idegen cica, nem is szép cica, nem szeretem az arcát. Ide akar járni, de én se engedem és a többi cica is észrevette, hogy nem szeretem és most ők is űzik. Pedig a Mosogató Cica (a szürke) se a mi cicánk, mégis űzi. Biztos kandúr az idegen cica is, eszméletlen mennyi kóbor kandúr van itt a környéken és az is érdekes, hogy errefelé nincsenek cirmos cicák. 

kk_img_20230628_071118.jpg