ÚjDudvák

Elmentem a kertészetbe mulcsot venni  - persze azt is hoztam - de növények nélkül én onnan a lábam nem teszem ki, ahogy most sem. Hát persze, hogy nem! :))))  Irtó jó növények voltak, megint sikerült szereznem egy pár olyat, amire régen fájt a fogam. Ki is tárgyaltuk a egyik eladóval, aki szerintem biztos kertész, mert minden növényhez ért, (de tényleg), hogy ez már több, mint szenvedély. Asszem ez már megszállottság, amit én is művelek a kerttel, de vigasztal, hogy nem én vagyok az egyetlen. Látom a neten a kertekben, amiket követek, hogy a gazdájuk mi mindent megtesz, megvesz és elkövet, hogy szép legyen. Ő is elmesélte, hogy éppen fűthető télikertet épít az orchideáinak... szóval tényleg nem én vagyok az egyetlen megszállott. :)))))

Vettem egy leylandit, (ötöt terveztem, de úgy jöttem haza, hogy egy gombostűt se lehetett már bedugni az autóba), mert tele volt a mulcsokkal. 6 zsákkal hoztam, 4 apró vörösfenyő kérget, 1 zsák nagy szemű vörösfenyő kérget és 1 zsák borovifenyő kérget. Meglátom melyik, hogy viselkedik, milyen hamar bomlik le stb. 
Azért kicsit tartok tőlük, nem tudom mennyire fogja elsavanyítani a talajt, persze a hortenziáknak jó lesz, de nem tudom, hogy fognak vele viselkedni az árnyékliliomok pl. Majd kiderül. 
kk_img_20220604_070220.jpg

kk_img_20220604_145515.jpg

Szóval vettem 16 növényt:

- egy leylandit, ebből lesz az első big bonsai kísérletem
- egy nagy bordó völgycsillagot (már ettől önmagában is marha elégedett vagyok a mai portyával) 
- 4 féle kövirózsát
- egy rózsaszínű bugatölcsért
- egy lila léggömbvirágot
- egy szártalan tárnicsot (ez a másik, amitől most hízik a májam)
- egy nagyon sárga színű, elég nagy varjúhájat
- egy tarkalevelű októberi varjúhájat (októberke)
- egy télizöld vagy büdös hunyort (Helleborus foetidus) - eszméletlenül különleges a levele, nem is láttam még ilyen hunyort
- egy piros rózsaloncot
- egy sárga zanótot  (volt több színben is, mármint zanót, de ha megvettem volna, mit hozok akkor legközelebb??? ---- és az se biztos, hogy nem festőrekettye... na most zavarban vagyok ezzel a dudvával, mint Ádám anyák napján) 
- egy havasi gyopárt
- és egy hamvas cipruskát

Na, szóval most nézem, hogy mit hová... mit szeret, mit nem. Elleszek velük egy darabig, mire mindet kiültetem. :))

kk_img_20220604_142202.jpg

kk_img_20220604_142212.jpg

kk_img_20220604_142219.jpg

kk_img_20220604_142226.jpg