Virágültetés palántának

Tegnap elültettem 9 kis pohárba az első palántának valókat, egyelőre virágokat. 
A zöldségfélékkel még várok március elejéig, mert tavaly túl hamar, túl nagyra nőttek és nem volt hová tennem, mert kinn még fagyok voltak. Egy csomó paradicsompalántám meg is fagyott. Végül venni is kellett. 

A virágok - a tavalyi tapasztalat alapján - lassabban nőnek, illetve ha azt akarom, hogy ki is nyíljanak, akkor hamar kell őket elültetni. Ültettem ernyős verbénát, 3 féle egynyári kúpvirágot, közte halványsárgát is, sárga kokárdavirágot, macskamentát (másfélét, mint amit tavaly ültettem), sisakvirágot saját magból, szépecskét és vaníliavirágot. 
Aztán majd meglátom mi kel ki, illetve miből mi lesz. 

Még ma is akarok eltenni majd bársonyos kakukkszegfűt. Így még talán elegendő hely lesz nekik az zöldségekkel együtt is. 

Elkezdett hajtani a a múltkor cserépbe ültetett csillaghagyma is, nyugodtan kitehettem volna ősszel is, már lövésem sincs, hogy mi volt a csomagjára írva, ami alapján azt gondoltam, hogy nem telel át, de utánanéztem az összes csillaghagymának és nem találtam olyat, ami nem áttelelős. Majd kiderül, hogy ez az Ipheion lesz-e vagy a Triteleia, de én úgy emlékszem, hogy Ipheionnak rendeltem. 
Vannak ilyen virágok, amikkel egyszerűen nincs szerencsém, ilyen a téltemető is. Az első évben nem kelt ki amit rendeltem, a másodikban nem kaptam, tavaly pedig ismét rendeltem, de nem tudták küldeni, mert azt írták, hogy olyan rossz minőségű hagymákat kaptak (illetve én úgy emlékszem, hogy olyan kis gumói vannak), hogy inkább visszautalták az árát... még ősszel megpróbálkozom majd vele, de ha most se fog összejönni, akkor elengedem a téltemetőt. 

A Böbe meg egyszerűen nem semmi. Alszik a fotelben, mint a vöcsök, egész éjjel kinn volt. Elkezdek csikungozni, erre a lábam alá fekszik a szőnyegen, odébb kellett  mennem. Mikor befejeztem a csikungot, akkor szépen visszamászott a fotelbe és édesdeden aludt tovább... a disznója! :))))

kk_img_20220219_072643.jpg

***

A délután az úgy alakult eddig, hogy kimentem megrakni a madáretetőt és kinn ragadtam. Nagyon fúj a szél, de közben jó idő lett, még a nap is kisütött. Pedig, amikor kimentem nagyon esőre hajlott, de gondoltam azért levágok és összemulcsolok egy bokor krizantémot. Nehéz vagdosni, mert eléggé elfásodik a szára. Aztán mentem a másik bokorhoz, a harmadikhoz, illetve ha már a kezem ügyébe esett, akkor ezek körül a növények körül kiszedtem a tyúkhúrt is és a mulcs tetejébe dobtam, majd visszabomlik a talajba. Ez így tök jó, a növény elpusztult részei önmagát táplálják tovább. 

kk_img_20220219_131544.jpg

A rózsákhoz még nem merek nyúlni. 

Minden hajt kifelé! Jönnek a tulipánok is, hajtásrügyek vannak az angol kékszakállon is, azt is megmetszettem, mert még rajta voltak a tavalyi elvirágzott részek. És még megyek is vissza, olyan szépen kisütött a nap!