Szeplőlapu

Tegnap délután végre volt időm és erőm is kimenni a kertbe és egyebekkel is foglalkozni kicsit.

Végre letépkedtem a rebarbara leveleit, mert már teljesen elnyomták a lestyánt. Azt hiszem a rebarbaráknak költöznie kell onnan, ahol éppen van. Túlságosan is terjedelmesek, majd valahol lejjebb megtalálom a helyüket. 

Kicsit gyomláltam is, megint szedtem ki körömvirágot, amit meghagytam, arról lecsipkedtem a már elvirágzott részeket, így majd újra virágozni fog. Új virágokat hoznak az évelő szarkalábak is, egészen bimbósak már, nagyon várom. 

Kicsit nehezen fogok a kezemmel, a múltkor belement a bal hüvelykujjamba egy tüske, amikor az elvirágzott  mályvákat vagdostam ki és mostanra kigyűlt... tegnap reggelre már elég fájdalmas volt, de ki tudtam lyukasztani végre és kinyomtam a gennyet belőle, de továbbra is gyulladt. Remélem hamarosan elmúlik, még sose volt ilyen. Nem is tudom mit lehet ezzel csinálni. 

***

A szeplőlapu nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeimet. Pedig mit össze gondoztam. Pár darab magom volt csak, már nem is emlékszem, hogy 3 vagy 6 darab. Talán csak 3, rettenetesen izgultam, hogy kikeljen. 

A képeken, amivel árulták és a neten is ez a virág gyönyörű kék... hát... nálam ilyen. 

Látszik a képeken, hogy hol van a magja, de nem tudom mikor kell/lehet leszedni, mert már vannak feketék, de nem látszik érettnek. Viszont ha kihull a helyéről, akkor meg cseszhetem. Majd rájövök, mert szeretnék róla magot, lehet, hogy ha kicsit savanyítanám a talaját, akkor kék lenne. Jövőre cserépbe fogom ültetni, mert akarok belőle jövőre is, szép növény. 

kk_img_20210719_120848.jpg

kk_img_20210719_120856.jpg

kk_img_20210719_120904.jpg