Február 2. - Gyertyaszentelő Boldogasszony napja - na meg a medve

Az az időjárás jósló népi megfigyelés, vagy hiedelem kötődik a naphoz, hogyha a medve kijön a barlangjából és meglátja az árnyékát (tehát ha süt nap), akkor visszamegy és alszik tovább, a tél és a hideg pedig még 40 napig tart.

Érdekes ez a 40 nap, mert elég sok ilyen hiedelemben beköszön. Ha pedig nem látja meg az árnyékát, akkor elindul élelmet keresni, a tavasz pedig hamarosan beköszönt. 

De medve nélkül is úgy vélték a régiek, hogy ha február 2-án jó idő van, akkor későn fog tavaszodni.

 

Most 10 óra körül van és még nem sütött ki eddig a nap, viszont az idő elég tavaszias, még az illatok is. A medve tehát - ha már kijött - nem látta meg az árnyékát, de nekem mindig az a bajom ezekkel a népi megfigyelésekkel, hogy még a megfogalmazásuk sem egzakt. Mert mikor jön ki a medve? A nap folyamán bármikor? Na, jó, csak kekeckedek. 

És azzal is vitatkozhatnék, hogy mi a jó idő? Mert ugyan odakinn most szürke és párás, kezd kicsit ködössé válni, de tavaszias is. Nekem ez jó idő, ahhoz képest, hogy február 2-át írunk.

Meglátjuk a délutánt is, hogy későn kelő medvék mit látnak, de én már eldöntöttem, hogy az én medvém délelőtt jött ki és nem látta meg az árnyékát, ergo jön a tavasz. Aztán a tavasz meg majd úgyis akkor jön, amikor akar. :)))