Macskacicó és virágok

Mostanában megint minden reggel egy kész izgalom, hogy mi van a Böbével, mert nem jön be akkor, amikor a többieket etetem. 
Elzával együtt szoktak itt várni az ajtó előtt, de mostanában csak Elza volt itt időben, ma reggel ő sem. A többiek hátul a tetőn várják a kaját, bár a két kóbor kandúr mostanában már csak ritkán jön (hál'Istennek), de a Nyenyere (Miss Liliput) mindig itt vannak. Herkules is, de nem ma reggel. Ilyen még nem is volt, hogy ő nincs itt. 
Böbe meg sehol, aztán jóval később szokott előballagni, de még nem tudtam kifigyelni, hogy hol alszik éjjel (ha alszik egyáltalán). Sőt, az utóbbi napokban napközben is kimegy, bár nyáron így szoktak, ahogy egyre jobb az idő, egyre többet vannak kinn, én meg izgulhatok, hogy egyben vannak-e. Illetve főleg a Böbe miatt van ez így (mégiscsak ő a főmacska), a többiekért annyira nem aggódom.  

Tegnap különösen kikészültem, mert fél 9 előtt még nem volt sehol. Holott egyébként 6 körül szoktam őket beengedni. Legkésőbb 7-ig elő szokott kerülni. Láttam már, hogy éppen vadászat közben volt és pockot hajszolt, de a legtöbbször bejön. Tegnap kimentem az utcára, ott szólongattam őt, hátha meghallom a hangját. Előfordulhat, hogy valahol elhenyél és bezárják valahová. 
Végül a vadregényes telek mellett jött elő az erdőből, nem tudom hová tud ott elbújni, ráadásul a rókák is ott járnak, de a hívásomra jött elő. Lehet, hogy a többiek elől menekült és bújt el, mert nagyon nyávogva jött elő, de szerencsére semmi baja nincsen és szépen bejött velem. Viszont 5 percig csak ivott, majdnem az egész tálkáját kiitta.  
Leesett a nagy kő... szívem szerint ki se engedném, de az csak állatkínzás lenne. Ezek az állatok olyan szabadok és önállóak, hogy az valami csodálatos. És az sem utolsó dolog, hogy kb. szétszedné miszlikre a lakást, ha benn akarnám tartani. 
Ma reggel se volt volt itt, de láttam, hogy kinn pockozik a mellettem lévő földön, szombaton levágták ott a füvet és ilyenkor a Böbe mindig ott vadászgat, de már itt van a fotelben. 
Ez tegnapi kép, de ugyanott, ugyanúgy. :))))) 

kk_img_20240515_160217.jpg

Tegnap kora reggel újrafőztem a rebarbara lekvárt. Lereszeltem bele 4 almát és adtam hozzá még egy zacskó 3:1 dzsemfixet. Elmostam az üvegeiket és újratöltöttem őket az újrafőzött lekvárral, most már jó lesz. 
A bodzazselé is jó lett a hozzáadott pektinnel. 

kk_img_20240516_070803.jpg

Rendbe tettem a petrezselyem ágyását is. Megint csak egy fél sor kelt ki (bár végül is ez eredmény a tavalyi zéróhoz képest), pedig utána is vetettem, de szerintem az a mag nem jó, ki is dobtam és megint utánavetettem egy sort. Végül is mostanában igen hosszúak az őszök, akár még sikerülhet is. Már ha kikel... 

Aztán kisebb záporok jöttek és a levegő is lehűlt, de alapvetően arra se volt elég az egész, hogy elverje a port. 

A réti szegfűk is kinyíltak már. 

kk_img_20240509_113431.jpg

kk_img_20240510_151219.jpg

A jezsámen is bírja még, rogyásig van virággal. 

kk_img_20240509_191659.jpg

A törpefenyőm az idén nagyot nő! 

kk_img_20240509_191850.jpg

A Clematis 'Arabella' és persze a Nyenyere szokásához híven éppen nyenyereg. Be nem áll a szája, kis BorzalMacska. :)))

kk_img_20240510_075717.jpg

Varjúháj, már jól elterpeszkedett, majd vissza kell venni belőle. 

kk_img_20240510_075754.jpg

Havasi őszirózsa. Ez a neve, bár tavasszal nyílik. 

kk_img_20240510_151048.jpg

Sásbokor.

kk_img_20240510_151150.jpg

Pünkösdi rózsa, ezek már lementek mire kitettem a képet, nem várták meg a pünkösdöt. 

kk_img_20240511_075853.jpg

A bazsarózsák viszont most nyílnak. Óriási bokrok vannak, tömve virággal és isteni az illatuk. 

kk_img_20240511_075549.jpg