Furaságok a kertben

Esik az eső, de most örülök neki, mert régen nem esett és szükség van a csapadékra. Már öntöztem az utóbbi napokban a veteményesben a palántákat, de egy csomó virágpalántám is van kiültetve, azokra is elég sok vizet ki kellett hordanom. 

Tegnap reggel Herkules jött későn, csak 9-kor jelent meg, már aggódtam miatta is, de rossz pénz nem vész el. Herkulót a hasa egészen biztosan hazahozza előbb-utóbb, de inkább előbb. :)))
Böbikét viszont ma reggel... nem is tudom... lehet, hogy úgy éri el, hogy békén hagyják a többiek, hogy kandúrszagot vesz fel? Vagy csak belehempergőzött valamibe, amit összepisiltek a kandúrok? Mindenesetre olyan szaga van, mint egy kis görénynek. :D :D
Ami fura, hogy nem mosakszik meg, máskor ha frissen mosott, szappanos illatú kézzel nyúlok hozzá, csak úgy nyalja magát, most meg ott gőzölög nekem a fotelben, időnként az orrom alá kúszik a bukéja és majd moshatom utána a takarót is. 
Nagyon fáradt, most nem ébresztem fel, mert kora reggel bejött, evett, aztán kiment még egy portyára az egész éjjeli csavargás után. Akkor hívtam be, amikor elkezdett esni az eső. Olyan aranyos volt, kimentem, kiabáltam érte és csak úgy rohant! Ilyet cica nem gyakran szokott, Elza leginkább, mert ő ki szokta provokálni, hogy hívjam és akkor rohanhat haza. Talán így jobban érzi, hogy van otthona. :) 
A Nyenyere is csak egy helyet akart magának, mióta letettem azt a szék ülőkét neki a fedett részen a kocsibeállóban, azóta ott lakik rajta. :) 
Télire majd valamit kell találni neki is, bár ott vannak a téliesített cicadobozok és nem tudom miért nem használják. 
Már arra is gondoltam, hogy talán azokból nem jó a menekülési út, azért nem laknak benne, bár első télen, amikor még csak egy ilyen doboz volt, akkor meg Elza és Herkules versenyszerű dobozfoglalósdiban voltak, ki ér oda hamarabb alapon. Most meg egy rakás doboz van és nem kérnek belőle. 

kk_img_20240516_085157.jpg

***

Ami a kertben nagyon fura az idén, hogy pl. nem igazán hajtott ki a szétszórt magokból a díszdohány, de a kúpvirágok sem. 
Mindkettővel mindig tele volt minden és direkt nem vetettem, mert úgyis nő... hát nem nőtt. Azt nem hiszem, hogy a hideg volt az oka, mert a büdöske meg kikelt a szétszórt magokból.
Ellenben van rengeteg ernyős verbéna most is, ott is, ahol tavaly nem volt, tehát a tavalyelőtti magok hajtanak ki. 
A krizantémok (ezt szerintem már írtam) kb. 90%-a kipusztult... de nemcsak ez a furcsa, hanem az is, ahogy a megmaradtak se nőnek. Iszonyú lassan fejlődnek, csak döglődnek, de legalább élnek. Arra várok, hogy legalább akkora hajtások nőjenek rajtuk, hogy levehessek szaporítani belőle, mert az idén nem a virágzás lesz a fő célom, hanem a megőrzés. 
A kipusztultakat nem tudom, hogy fogom pótolni, azt hiszem a környező városok piacait fogom járni ősszel, hogy minél több félét találjak. 

A rózsák is indulnak lassan, ez különösen érdekes lett, olyan, mintha 3 közepe lenne. 

kk_img_20240511_081546.jpg

Clematis 'Hagley Hybrid', nagyon szépen nyílik. Több virág is van rajta, remélem sikerül róluk csinálni jobb fotót is, valahogy mindig úgy fordulnak, hogy ne tudjak jó képet csinálni róluk. 

kk_img_20240512_125709.jpg

Rózsaszín futórózsa. 

kk_img_20240512_125736.jpg

Ez a másik rózsaszínű rózsa is kezd virágozni. 

kk_img_20240512_125840.jpg

Bazsarózsa.

kk_img_20240512_130122.jpg

Ez tavaly magról nevelt erdei borkóró, azt hittem lila lesz, de ilyen fehér lett, illetve a következő képen a másik elég elég piszkos színű. Nem vagyok vele elégedett. 

kk_img_20240512_130802.jpg

kk_img_20240512_130809.jpg

Kis-Ázsiai macskahere.

kk_img_20240513_064900.jpg

Harangvirág.

kk_img_20240513_121713.jpg

Hólyagvessző. Lassan elvirágzik sajnos.  

kk_img_20240513_121853.jpg

kk_img_20240513_121904.jpg

kk_img_20240513_122322.jpg