Őszies reggelre ébredtünk

Ahhoz képest, hogy napközben nyári kánikulák vannak és mára is 33 fokot ígérnek, a mai reggel igazán őszies. 
Ide húzódott egy nagy köd észak felől. Nagyon korán ébredtem ma, még sötét volt, de felkeltem, hogy mindent kinyissak, hogy hűljön a ház. Éjjel a redőnyök lenn vannak és a réseken nem jár úgy a levegő, de nem merem felhúzva hagyni. 
Ami azt illeti muszáj volt felkelnem, mert Böbike 5 percenként jött és a képembe dugta a kis nedves orrát, aztán kirohant az ajtóhoz, szóval ki kellett őt engedni és utána már nem feküdtem vissza. 
Szeretem a hajnalokat, a csendet, illetve az állathangokat is. Éjjel mintha a hegyek felől már szarvasbőgést is hozott volna a szél. Tényleg nagyon őszi hangulat uralkodik, aztán majd napközben elsöpri a hőség. 

kk_img_20230824_061122.jpg

kk_img_20230824_063205.jpg

kk_img_20230824_063249.jpg

Ma hoztam képeket arról a részről, amiről tegnap írtam. Ide telepítettem az új bugás hortenziát és majd szépen tele is fogom ültetni növényekkel, ahogy haladok hátrafelé a kertben az életfák alatt. 
Az a nagylevelű egy macskahere lesz.

kk_img_20230823_090312.jpg

Itt pedig szépen fejlődik a Cola növényem, amit tavaly kiástam az előző helyéről, mert akkorára nőtt, hogy mindent kigyilkolt maga körül. Nagyon nehéz volt kivenni, a gyökere is megsérült, de túlélte és szépen be is bokrosodott, csak még nem akkora, mint volt, de majd jövőre szépen megnő. Legalább 1 méteres hajtásai voltak az előző helyen, remélem itt is így lesz. Nagy, sűrű növény, az lesz a dolga, hogy takarja a komposztálót.  

kk_img_20230823_090339.jpg

Még mindig a keleti tuják alatti rész, szépen besűrűsödött, a tüdőfű is szétszórta a magját és elég sok magoncom van, jövőre lehet, hogy ezt is ritkítani kell majd. 

kk_img_20230823_090815.jpg

A lila őszirózsák.

kk_img_20230823_090404.jpg

Kivirágzott az idén szintén magról nevelt menyecskeszem is. Egy vékony kis szálacska maradt meg, ebben se voltam biztos, de ez már úgy tűnik túlélő. Gyengécske még, de majd jövőre szerintem sokkal erősebb lesz. 

kk_img_20230823_090735.jpg

Megaszalódtak a paradicsomjaim is, tegnap beáztattam almaecetes (3 rész víz, 1 rész ecet) lébe mielőtt az üvegbe raktam volna őket. Állítólag ez azért fontos, hogy a botulizmust megelőzzük vele. Nem kell sok, én 3 evőkanál vizet és 1 evőkanál almaecetet használtam, a kb. 20 dkg aszalt paradicsomhoz.
Aztán kapott még száraz zöldfűszert a tetejébe (kakukkfű, oregano, bazsalikom és kicsi borsikafű - mind saját) és nyakon öntöttem őket az extra szűz olívaolajjal. Szerintem ez elég is lesz télire és az olaj is nagyon jóízű lesz majd.

kk_img_20230823_184835.jpg