Hajnali kertészkedés

Szombaton hajnalban már fél pirkadatkor kinn lebzseltem a kertben, egyszerűen nem tudok benn maradni ezeken a klassz nyári reggeleken. 
Neki ugrottam a visszanyesegetéseknek, mert már sok növény elnyílt. Visszavágtam a bazsarózsák levelét, az évelő szarkalábakat is, amiket magnak hagytam meg. Nem szedtem róluk időben, de majd a szétszórtakból kelnek új növények és azokat szétültetem a kertben. 
Levágtam az erdei borkóró elszáradt szárait is, a magját szétszórtam a kertben, meglátom kikel-e majd belőle, remélem nem kell majd irtanom ezt is, mint olyan sok mindent.
Visszavágtam egy nagy telep küllőrojtot is, a kék iringó maradékát, kakukkmákokat, körömvirágokat és még gyomláltam is ezek körül. 
Kiszedtem egy rakás kasvirágot, négyet kiültettem kívülre a kerítés mellé, a többit nem tartottam meg. Kiválogattam még a tavasszal kiszedett és azóta száradó fehér fürtös gyöngyike hagymákat is. Belül majd később ültetem el, de a kerítésen kívülre kivittem legalább 15 hagymát és a virágos sáv szélébe beültettem egy kis csomóba.  
Gyomlálás közben találtam rengeteg sásbokor magoncot, azokat majd kiszedem és beültetem valahová, valószínűleg abból is viszek ki a ház elé.
Nem is tudom... kezdem kinőni a kertet. Kéne még vagy 1000 négyzetméter, vagy 5000. Vagy egy hektár. :)))) Szerintem bármekkora kertet képes lennék belakni. :) 

A hajnali kertészkedésben az a jó, hogy azokat a virágokat is látom, amik csak reggel nyílnak. Ilyenek a díszdohányok, nappal teljesen leeresztik magukat. Az idén nincs olyan sok színű, mint tavaly volt, nem is vetettem, ezek csak úgy kikeltek. 

kk_img_20240727_054934.jpg

kk_img_20240727_054941.jpg

kk_img_20240727_055007.jpg

kk_img_20240727_055016.jpg

kk_img_20240727_055307.jpg

A cserjés pimpók is virágoznak, majd ki kell szabadítanom szegényt az apró szulák fogságából. 

kk_img_20240723_093436.jpg

Az első őszirózsa az ősz hírnöke. Nekem ezek a virágok már az őszt idézik, bár még csak július vége van, mégis látszik már, ahogy lemennek lassan a nyáriak is, főleg az idén, mert olyan sokkal előre van a természet. Már láttam pár kertben, hogy az évelő Asterek is nyiladoznak. 

kk_img_20240727_055027.jpg

kk_img_20240727_055459.jpg

Ez pedig az első örmény méteres uborkám, már szép darab és lesz még több is. 

kk_img_20240727_054856.jpg