Kaszálós-fűnyírós

Tegnap azzal kezdtem a kora reggelt, hogy kimasíroztam a kerítésen kívülre és megint lekaszáltam a füvet (a szomszéd földjén). Muszáj, mert onnan jönnek a csiguszok és a száraz füvön nem annyira kényelmes az életük és az idejutásuk. Persze ha megint folyton esni fog, akkor ez se fog beválni. 
Aztán ha már... akkor levágtam a ház előtt is, ott már vegyes technikával, ahol a fűnyíró nem fér hozzá, ott kaszáltam, aztán a fűnyíróval a maradékot. Két tartállyal lett megint füvem, ki is terítettem az évelő ágyásokba. 
Nem volt egyébként a ház előtt nagy a fű, de a seprence nőtt ki közötte 20-30 centi magasra (mint amit húznak felfelé) és csúnya volt miatta az egész. 

Érdekes a szomszédom egyébként (a másik), ahogy meglátja, hogy levágtam a füvet, ő is azonnal kiüget és füvet nyír, de addig, amíg én nem, addig ő se... :)))))) Falu... 

A kerítésen kívül levágtam az elvirágzott hölgyestikét is és visszadaraboltam a növény köré, illetve elég sok gyomot kiszedtem. Sajnos az évelő őszirózsámnak alig találtam némi maradványát, azt is megették a csigák, még szerencse, hogy belül a kertben van belőle másik, de azt is nehezen védtem meg. 

Kivittem és kiültettem oda 3 tő bársonyos kakukkszegfűt is, mert szaporodik, mint a csicsóka, pedig tavaly nem is hagytam magot szórni se. Illetve még kiültettem egy macskamentát is. Lassan eldől, hogy a kerítésemet csak ősszel lehet majd megcsinálni vagy kora tavasszal, amikor már, vagy még lehet azon a részen taposgálni. 

Lassan virágozni kezd a közönséges galaj is, ezért szedtem egy csomót szárítani, de majd még szedek is hozzá, mert tavaly elég hamar elfogyasztottam. Főztem is teát belőle rögtön. Majdnem rendszeresen iszom, mert nekem nagyon jó a kissé lusta pajzsmirigyemre. 

Kigyomláltam végre az uborka ágyását is, be kellett jönnöm párszor közben, amikor kisütött a nap, mert egyszerűen a fejem nem tudja elviselni, annyira forrón süt. Később mellette a járatot kikapáltam a horolóval. 

kk_img_20240527_143511.jpg

Kigyomláltam végre az évelők között is a rózsalonc ágyását, de előbb alaposan visszavágtam a cserjét. Annyira behajlottak az ágai az ösvényre, hogy már a közelébe se lehetett menni. No, most jól visszaigazítottam, próbálom a másik irányba terelni, hogy arra nőjön. Ha nem megy, akkor ősszel ki fogom venni és átültetem máshová onnan. Rengeteg füvet kiszedtem, ez azért is jó, mert amikor megint lesz a fűnyírásból füvem, akkor most már arra a részre is tudom majd teríteni.
Érdekes, vannak részek, ahová az idén tettem füvet a nyírásból és alig volt nyoma, a mai adagból ugyanoda terítettem megint. 

Visszavágtam a büdös hunyort is, nem is tudom, hogy ki fog-e hajtani a tövéről, de van mellette egy szaporulat és magokat is sikerült róla szednem. Egy részét szétszórtam a kert különböző részein, mert nem bánnám, ha kihajtana. A büdös hunyor örökzöld és télen virágzik, több örökzöldre lesz szükségem a kertben. 

Közben szépen kinyílt már a rózsaszín ligetszépe is. 

kk_img_20240525_114825.jpg

Éssss! Indulnak a borzaskaták. Végre sikerült meghonosítanom a kertben. Tavaly is volt már pár szál, azok szórták szét a magjukat, de szedtem is belőle és szétszórtam a kert több pontján is. Biztos lesz még róla rengeteg kép, mert imádom! Jelenlen szerintem ez a legszebb virág a kertben, totál szerelem, a színe is, a formája... 

kk_img_20240526_091023.jpg

kk_img_20240526_091034.jpg

kk_img_20240526_091040.jpg

Bársonyos kakukkszegfűk, ez a fehér, tavaly magról neveltem, a másikat is. Az pedig fehéres-rózsaszínes, mind a kettő nagyon szép lett, érdemes volt költeni a magra. 

kk_img_20240526_091345.jpg

kk_img_20240526_091419.jpg

kk_img_20240526_091816.jpg

Ezek egynyári zsályák, de mindig van belőle, mert szétszórja a magját ez is. Mögötte lózsálya van és a magas pedig harangvirág lesz. 

kk_img_20240526_092609.jpg

Kokárdavirág, a másik oldalon a virágos részen volt kettő is, mind a kettő kipusztult a télen. Sőt, három volt, mert egy magoncot is átültettem valahová. 
Sok minden odaveszett ezen a télen...  ma a gyomláláskor kiszedtem pár elpusztult krizantémtövet is. :(

kk_img_20240526_092633.jpg

Clematis 'Arabella', egyre szebb lesz, egyre több virággal. 

kk_img_20240526_105558.jpg

kk_img_20240526_105612.jpg