Újabb tavaszi virágok

Nem igazán engedi a kertészkedést az idő. Szerdán és csütörtökön este is nagy esők voltak, nem kellett az egyébként is még túl nedves talajnak. 
Rengeteg terület van a kertben, amiket fel szeretnék villázni, óriási gyomokkal, fűcsomókkal, amikből nem tudom kirázni a földet. Ha ezeket kiszedem és elhordom a komposztra, akkor a fele kertet is elhordom, mert megy vele a gyökerén a nagy sárcsimbók. 

Csodálkozom, hogy vannak állítólag az országnak olyan részei, ahol nagy a szárazság, mert itt meg 2022 késő nyara óta úszunk a vízben, de annyira, hogy szinte kezelhetetlen a kert. 
Tegnap végül nem is villáztam, mert megint tapad a talaj, inkább megmetszettem a maradék rózsákat. Kicsit késő már, de ha nem csinálom meg, akkor nem lesz rajtuk virág. 
A kert első részében még a száraz kórók se voltak levagdosva, azokat is visszavágtam, illetve megmetszettem a tűztövist is, mert már nagyon szétmászott. Levagdostam a túl hosszúra nőtt oldalágakat róla, azokat is, amik a talaj közelében voltak, hogy ne szurkáljon össze, amikor gyomlálok. Nagyon gyomos, csalános az a terület körülötte, majd ősszel oda fogom hordani a magnólia leveleit, hogy elnyomja a gyomokat, de ahhoz fel kellett alatta szabadítani a terepet. 
Kicsit metszettem a tamariskából is, volt ág, ami a tövéből sarjadt, de szeretném, ha inkább törzsessé nőne. Vannak - most még - vékony ágai, amik szintén a talaj közeléből nőnek, össze akarom őket fonni, mert sajnos a formája nem törzses. Nagyon össze kéne kaszabolni, ha olyanná szeretném, inkább összefonom valahogy. 
Ennyi volt a kerti tevékenység tegnap, volt más dolgom is, de ezzel is előbbre vagyok. 

Egyébként hihetetlen, hogy mennyire előre van a kert. Tavaly ilyenkor még alig volt valami. Ez egy tavaly március 26-i kép: 

kk_img_20230326_161644.jpg

Ez pedig idén március 28-i, eszméletlen, hogy mekkora a különbség a kettő között. Egyébként a cserjéken is nagyon látszik, hogy mekkorát nőttek, pedig most csak a tűztövisnek van lombja. 

kk_img_20240328_151608.jpg

 Ez egy bablevelű varjúháj (Sedum maximum), már szaporulat is lett belőle, szerintem magról, nem tőről. Majd keresek neki helyet a kertben másutt.

kk_img_20240327_092815.jpg

Narcissus 'Topolino' - azt hiszem legalábbis. Próbálom beazonosítani, de elég nehéz. Ezt a kerttel örököltem, ennélfogva nincs papírja, se megrendelő, viszont van belőle jó sok a kertben mindenfelé. 

kk_img_20240327_092905.jpg

 Ez pedig a Narcissus 'Orangery' .

kk_img_20240329_111452.jpg

kk_img_20240329_111458.jpg

A büdös hunyor vagy más néven télizöld hunyor (Helleborus foetidus) is szépen virágzik. 

kk_img_20240329_111537.jpg

Anemone blanda - sajnos egyre kevesebb van belőle, nem tudom miért kopik ki a kertből, azt hiszem ősszel majd pótolni fogok hozzá és talán másik helyre fogom telepíteni az újakat. 

kk_img_20240329_111629.jpg

 Ez pedig a magyarul teljesen lehetetlen nevű kevésvirágú fokhagyma (Allium paradoxum), amit a Deres kertből hoztam és más szaporodott is. Azt olvastam róla, hogy invazív, szóval vigyázni kell vele, hogy ne szökjön ki a kertből. Azt hiszem nem hagyom majd magot érlelni. 

kk_img_20240329_111721.jpg

Nyári tőzike (Leucojum aestivum)

kk_img_20240329_111909.jpg

Ez pedig a veteményes a garázdákkal. (Herkuló és a Nyenyere)

kk_img_20240328_151526.jpg