Mindenfélék hétfőre

Ma reggelre esett némi hó, de csak mintha porcukrot szórtak volna az éjjel. Most is szállingózik.

Szombaton még észbe kaptam, na nem magamtól, hanem belenéztem a ToDo-s naplómba és megláttam, hogy a zellereket be kell szedni. Teljesen megfeledkeztem róluk, abban a hitben voltam, hogy már mindent beszedtem a kertből.
Így aztán felszedtem azt a pár szem zellert és volt még kinn pár retek is, azokat is bevettem, de nem tudom el fognak-e fogyni. Meleg a pince, nem igazán áll el sokáig benne semmi, de vittem belőle ajándékba is. 
A zellereket  majd feldolgozom a fagyasztóba. 
Még szedtem rapinit is, éppen most készül gombával, tejszínnel belőle egy kis tésztára való. 
Rájöttem, hogyha nem veszem ki az egész növényt, akkor levelek hónaljában tovább friss hajtásokat hoz, így elég sokáig szedhető. 

kk_img_20231127_072716.jpg

Nagyon érdekes egyébként, hogy mennyire bírják a növények a fagyot. Vasárnap reggelre -5 fok volt és nem látok nagy változást a kertben. 
Viszont felkészülve az elkövetkező napokra, szombaton betakartam a két jujubát is, mert még fiatalok, nem akarom elveszíteni őket és még jobban betakartam az új, még kicsi fügét is és a pawpaw-ot is. Mind nagyon fiatalok még, kell nekik a takarás. 

A splash krizantémoknak  a vasárnap reggeli - 5 fok meg se kottyant, de azért annak örülök, hogy a tövüket betakartam szénával. 

kk_img_20231125_113023.jpg

Még a vattacukorfű is bírja. 

kk_img_20231126_134552.jpg

És hogy jártam... vettem egy zacskó filézett, bőr nélküli csirkecombot, gondoltam a felét lesütöm, a másik fele pedig bemasírozik a fagyasztóba. Felvágtam a műanyag tasakot... én még ilyet húson nem éreztem, borzasztó kénes, főtt tojás szaga volt. Befűszereztem és le is sütöttem, utána már nem éreztem rajta a szagot, de megkóstoltam és valami nem volt vele OK. Végül a macskák ették meg az egészet, mert a másik felét is lesütöttem, nyersen nem mertem nekik odaadni. 
Hát mit mondjak? Ennyi elégedett pofát régen láttam egy rakáson. :)))))  Hittem én... mert nem tudom, hogy ezeknek hogy működik a gyomra, de félóra múlva itt lesett az egész banda megint, hogy enni akarnak. Ezeknek semmi nem elég. 
Nekem meg egy időre elment a kedvem a húsevéstől. Én már nem is tudom hol kéne vásárolni, hogy normális ételt kapjak. 
Naponta lehet olvasni a hírekben is, hogy ezt is, azt is visszahívták. Nagyon igyekszem már főleg saját nyersanyagokból készíteni a kaját és nem készterméket venni, de ha már a hús se az igazi, akkor? 

Még jó, hogy lencsefasírtot is terveztem, így legalább az kész lett. Sütőzacskóban sütöttem, nem olajban, ez legalább finom lett. 

kk_img_20231127_072729.jpg