Nagyfejű lilák - Krizantémok 2.

 Ezeknek szentelek egy külön bejegyzést, mert annyira különlegesek. Ilyet se láttam még senkinél, pedig sok kertet nézegetek a neten. 
Ezt is a szomszéd nénitől kaptam és első évben nem jó helyre tettem, meg is voltam ijedve, hogy nem marad meg, de aztán észbe kaptam és elkezdtem szaporítani, most már talán kicsit túl sok is van belőle. 
Nagyon magasra nő, ezt nem lehet kötözés nélkül tartani, ráadásul elég hamar el kell kezdeni támasztani. Én 163 centi vagyok, de az idén némelyik akkora lett, mint én vagyok. Majd kell nekik valami speciális tartó, mert még így is meghajolnak. 
A tegnapi esőtől és a hatalmas széltől sajnos egészen meghajlottak, még jó, hogy idejében lefotóztam őket. 
Óvatosnak kell vele lenni, mert nagyon könnyen törik, bár minden krizantém könnyen törik, de ez még ahhoz képest is. Azért van belőle már legalább 8 helyen a kertben, mert a letörött darabokat mindig bedugdostam a földbe és le is gyökeresedtek. Nem tudom majd fel tudom-e emelni őket épségben. 
Jó nagy mulcstömeget ad egyébként, tavasszal szoktam összedarabolni, mindet saját maga köré, de - biztos írtam már - nem szabad a friss hajtásait eltakarni a mulccsal, mert könnyen kirohad. A krizantém érzékeny az ilyesmire. És fantasztikus, ahogy elkomposztálódik, pedig a szárak szinte megfásodnak tavaszra, elég fárasztó is a darabolás. Mégis 1-2 hónap alatt nyoma se marad, úgy elbontják a mikroorganizmusok. 

kk_img_20231023_144624.jpg

kk_img_20231024_142247.jpg

kk_img_20231024_142306.jpg

kk_img_20231024_142327.jpg

 

kk_img_20231025_144509.jpg

kk_img_20231025_144517.jpg