MosogatóCica

Hihetetlen hogy elrohant megint az idő, most kezdődött a szeptember és ennek is mindjárt vége... tényleg nem tudom, hogy tudnak ilyen sebességgel elrohanni a napok, hetek, hónapok... 

Hajnalban itt voltak megint a szarvik, itt legelésztek kinn a ház mellett és egyetlen pillanatra láttam a "nagybőgőt" is, hatalmas agancsa van a fején. Gyönyörű volt, de érdekes módon sokkal óvatosabb, mint a csajok. 
Korán ébredtem, de először fel se kapcsoltam a villanyt a konyhában, hogy ne riassza el őket a fény. Aztán amikor felkapcsoltam, akkor se rohantak el, hanem szépen elsétáltak itt a ház előtt, végül bementek az erdőbe. Több csapás is van nekik. Máskor a hangjukat is alig hallani, de ma olyan csörtetéssel voltak benn az erdőben, hogyha nem tudom, hogy a szarvasok, azt hittem volna, hogy valami vaddisznóhorda csörtézik a fák között. 

Tegnap kb. egy órácskát töltöttem kinn a kertben (+ 3 új szúnyogcsípésem lett) és kiszedtem a füvet arról a részről, ahol majd a régebben ültetett őszi krókuszokat várom, hogy nyíljanak. Az idén földbe tettek nem tudom hoznak-e majd virágot.  Jó lenne. 

Illetve összedaraboltam a komposztra az utolsó tő padlizsánt is és a veteményes végében, leghátul (ami egy új ágyás az idén) kiszedtem az elnyílt körömvirágokat is. Van ott 3 tő többször érő eper, amit a barátnőmtől kaptam és hoztak pár fiókát, azokat is elültettem, meglocsoltam és betakartam szalmával körülöttük a talajt. 
Ennyire futotta, de a 3 tő eperből 7 lett, persze, ha mind megmarad. Nem is fogok már szaporítani csak ebből a fajtából, a többiből van elég. 
Az ágyásban még megmaradt egy sor büdöske, nagyon szépen virágoznak, még meghagyom őket, sőt, szerintem jövőre is azt fogok oda vetni, mert jól visszatartották a gyomokat. 

Tele vannak a komposztálók, pedig még rengeteg minden ki fog jönni a kertből... van hátul a bokrok mögött egy nagy halom, amit mindig elhatározom, hogy majd megszüntetem, de nagyon úgy tűnik, hogy az idén is csak nagyobbra fog nőni. Pedig amit csak lehet, szinte mindent visszadarabolok a talajra, de nem a veteményesben. Ami onnan kijön az mind komposztálandó és elég sok. 

Ma a MosogatóCicáról hoztam képeket, mert az utóbbi időben már benn tanyázik a kertben és nagyon el se szalad, bár fél méternél azért nem enged közelebb, de határozottan barátkozósnak tűnik. 
Szerintem ő egy brit rövidszőrű cica, kék cica, vagy legalábbis sok van benne belőle. Olyan bundija, mint a pokróc, nem olyan selymes, mint a többieké. Kajálásnál már ő is simizhető, de néha hülye. Tegnap délután pl. vettem be az üres edényeiket és odapofozott, még jó, hogy az edényt kapta el, nem szeretnék a karmaival találkozni. Ő kétszer akkora, mint a többiek és a karma is kétszer akkora, meg az agyarai is. 

Arra már rájött, hogy nagyon bírom, amikor mutogatja a hasát és mindig meg is mutatja és ez azt is jelenti, hogy biztonságban érzi magát. :)

Ő nem a mi cicánk, de nálunk eszik. Valószínűleg senkicicája, vagy gazdaszédelgő... ezekből minden kitelik. :D 

kk_img_20230917_151521.jpg

kk_img_20230917_151524.jpg

kk_img_20230917_151525.jpg

kk_img_20230917_151527.jpg

kk_img_20230917_151529.jpg