Böbike alszik sorozat

Sok kerti eseményről nem tudok beszámolni, mert nem igazán lehet kinn megmaradni a meleg miatt. 
Ez a nyár jól beszorított, tényleg unom már, hogy a redőnyök folyton le vannak eresztve, jó lenne beengedni egy kis fényt, de ahogy reggel jön a nap az ablakokhoz, már engedem is le, különben pár perc alatt felmelegszik a ház. 
Ami jó, hogy hajnalonként hűvös van, ezért nem olyan szenvedős a dolog, mint júliusban volt. Éjjel le tud hűlni ház, itt ma reggel is csak 15 fok van. 

Itt az ősz ez kétségtelen, már nem fog tudni túl sokáig kitartani a kánikula. A nap már jóval alacsonyabban jár, a kertem nagy része már elég korán árnyékba kerül a nap járása miatt. Velem szemben itt a hegy és az erdő, télen a nap ki se bukkan a fák közül, emiatt a ház odaveti az árnyékát. Már most sincs olyan meleg, mint amit az előrejelzés mutat. 
És olyan világos sem, reggel ötkor még sötét van... ezt nem szeretem az őszben és a télben, a sötétséget. 

Tegnap gyomláltam kicsit reggel, a folyondár tobzódik a kertben mindenütt, ezt nem érdekli a szárazság. Már megint mindent befont és nagyon csúnya, viszont védi is a talajt most a totális kiszáradástól. 
A sziklakertet szabadítottam ki alóla tegnap és egészen meglepődtem a kis sziklakerti szegfűn, mert egy kicsi csomócska volt csak, de úgy megnőtt a folyondár védelmében, hogy az csoda. Ebben a szárazságban nagy teleppé fejlődött. Hirtelen el is gondolkodtam, hogy jó ötlet volt-e leszedni róla, de ha nem szedem le, akkor meg se látom.  

kk_img_20240901_090917.jpg

Tegnap karfiollevest főztem és vettem ki hozzá répát és petrezselymet a kertből. A répával nem igazán lehet dicsekedni, nem is tudom, eleinte olyan szépek voltak a gyökérzöldségeim, de se tavaly, se az idén nem igazán tudok velük dicsekedni. Bár a répa tavaly végül is elég volt és szerintem az idén is elég lesz.
Tavaly egyáltalán nem volt petrezselymem, de az idén lesz. 
Ilyeneket vettem ki, nem nagyok, de végül is nem rossz. 

kk_img_20240901_090411.jpg

Szedtem tegnap be virágmagokat is, a lepkevirágról próbáltam levadászni pár magtokot még, szedtem már róla, de nagyon kevés magtokot érlelt, gondolom ez is a meleg miatt. Kevés magom lett belőle, remélem jövőre jobb lesz. Illetve az egynyári mályváról gyűjtöttem még magot, fehérről és rózsaszínűről (remélem, mert már nem látszik a virágja). 
Majd a trombitavirágról fogok még szedni, de az még nyílik, pontosabban megint nyílik, nagyon bírja a szárazságot ez a virág, egyáltalán nem kapott vizet és mégis milyen szép. Azt nem is néztem, hogy magot tudott-e érlelni...

kk_img_20240830_154644.jpg

kk_img_20240830_154650.jpg

 Sikerült lefotóznom a MosogatóCicát is, már rég csináltam róla képet, de most nagyon jól néz ki. Kigyógyult a rühességből is. Nem akarom elkiabálni, de úgy tűnik, hogy az egész brancs kigyógyult, Böbe és Elza meg se kapta, ők még időben megkapták a cseppeket. 
Legnehezebben a Nyenyere gyógyult ki, valószínűleg ott fekszik sokat, ahol szokott és hiába a csepp, újra visszakapta kétszer is, de most reménytkeltő a helyzet.  

kk_img_20240830_155920.jpg

Böbe pedig ellepte a díszpárnákat, sose szokott ott lebzselni, de most napok óta ott alszik, annyira jól érzi magát, hogy az éjjel pl. ki se ment. Hajnalban engedtem ki, de már benn is van megint. Tegnap egész nap aludt, de éjjel is, nem mászkált az ágyamban sem. Borzasztó fáradt volt valamiért és azt hiszem történhetett is megint valami, mert akkor szokott így benn maradni, amikor valami rossz élménye van. 

kk_img_20240831_135924.jpg

kk_img_20240901_085804.jpg

kk_img_20240901_101033.jpg

kk_img_20240901_091348.jpg

kk_img_20240831_090231.jpg

kk_img_20240901_110219.jpg

kk_img_20240831_090332.jpg