Mit csinálok én itt?

A Cocó (Böbike) tegnap végül délben battyogott haza nagy kényelmesen és azután benn is maradt egész éjjel. Most ment ki 7 óra körül. 
Használta az almot reggel... meg se tudnám mondani mióta nem ment bele, biztos van egy éve is, ha nem több. 
A jó, hogy meggyőződtem, hogy használja ő, amikor szükséges, az nem jó, hogy most takaríthatom. 
Elég Elza után takarítani. 

kk_img_20241005_140206.jpg

Néha még mindig nem hiszem el, hogy macskás nő lett belőlem... :)))) Ahogy irtóztam tőlük, az igazán erős volt, érdekes, hogy az ember hogy meg tud változni. 
De akkor is hihetetlen még számomra is, hogy 3 macskám van és persze a 3 kosztos is... ez egy egész hadsereg. 
Az ember mindig próbálja kukkolni a jövőt, de ezt nem láttam... nem mintha rossz lenne, mert nagyon megszerettem őket, csak nem így képzeltem el. 

Az is fura, ahogy röghöz kötődtem itt. Amennyit én mentem a világban... minden szabadidőmben úton voltam, vagy azt terveztem, hogy hová menjek. A mértékegysége mindennek a repülőjegy volt, amikor nem ténylegesen, akkor fejben utaztam, folyton ment tervezés. 
Aztán lett ez a ház és a kert és elnyelt engem. Pedig eleinte csak hétvégi háznak indult. Nem is akartam túl sokat ráfordítani a felújításra sem, csak hogy éppen lakhatóvá tenni (szörnyű állapotban volt a ház, majd a télen csinálok róla egy posztot), de menet közben valami megváltozott bennem. 
Eleinte kétlakiztam, a home office-os napokon rohantam le ide, aztán jött a pandémia és itt is ragadtam. 

Jó itt, fel se merül bennem, hogy utazzak, vagy nyaralni menjek, mert mióta itt vagyok, azóta folyamatosan nyaralok. Igazi szenvedéllyel csinálom a kertet, feltölt bennem valamit, ami a városban csak lemerült és amit az utazásokon is csak a természet látványa tudott feltölteni. Érdekes módon a városokban mászkálást akkor se szerettem, nem is választottam városnézős utakat. 

Mostanában kirándulni vágyom inkább, kinn  a természetben és - mivel jön a tél - lesz is rá időm. Van egy pár tervem, ahová el fogok menni, már csak azért is, hogy ne punnyadjak itt be a TV elé a télen. 

Kicsit mászkáltam a veteményesben. Mióta felszedtem a hálót és kigazoltam, egész nagyot nőttek a palántáim. Ha november végéig nem lenne fagy, akkor még a karalábék is megnőhetnének. 
Kikeltek a rapinik is, a müncheni sörretek is, de a vajrépa is, 2 hónap alatt ezek simán megnőnek a hűvös időben, ha nincs fagy. 
Sőt a spenótom is kikelt már és valamit láttam a téli vajfej salátánál is, de azt még csekkolni fogom, hogy saláta-e tényleg vagy valami gyom.  

kk_img_20241003_093530.jpg

A leveles kel palánták is szépen fejlődnek. 

kk_img_20241003_093703.jpg

Az ú-zélandi spenótot már felszedtem, de egy csomó magonc kikelt és némelyik egész nagyra nőtt már, hagytam is egyet belőle, mert még ezt is lehet szedni. Tejszínes-gombás mártásokba szoktam tenni, néha van benne egy kis hús is, de inkább nincs és tésztára nagyon finom.  

kk_img_20241003_093553.jpg

Ez pedig egy római saláta, magba ment, még reménykedem, hogy képes lesz magot érlelni és akkor gyűjtök róla. 

kk_img_20241003_093714.jpg

A rózsák még nyílnak, szeretem őket, mert ugyan szúrósak, de mindent kibírnak és sokáig hozzák a virágaikat. 

Ez a 'The fairy'

kk_img_20241001_085542_1.jpg

 'Passion'

kk_img_20241003_093935.jpg

'Rotersen'

kk_img_20241003_094009.jpg

A fehér japán szellőrózsa.

kk_img_20241003_094311.jpg

Itt pedig a Nerine hozza az első bimbóját. Ez nem áttelelős virág, ezért cserépben tartom, pontosabban egy nagy, lapos tálban vannak. 

kk_img_20241003_094422.jpg