Minden a tervek szerint alakul, bár ezek nem az én terveim

A tegnapi nap hatalmas és kellemes meglepetése a macedón varfű virágzása. 
Általában az évelő növények nem virágoznak abban az évben, amikor magról neveljük őket. Palántát szoktam nevelni, kiültetem és a következő évben nyílik, de az idén a varfű is és a hegyi imola is hozott virágot, de a rózsaszín ligetszépe is. 
Azt hiszem elég korán vetettem őket, még benn a lakásban neveltem a kis növényeket, ezért van idejük kifejlődni és virágozni. Ha később vetettem volna, amikor már kinn a szabadban nincsenek fagyok, akkor nem nyílnának. 

A varfűnek minden esetre nagyon örülök, csodálatos színe van és rengeteg virág van rajta. Kicsit megdőlt, ezért felkötöztem egy karó mellé (itt a képen még nincs felkötve).  Azt hiszem át is kell majd ültetnem, mert mellette a sásliliom  is nagyon megnőtt az idén és elnyomja. 

kk_img_20230717_070619.jpg

kk_img_20230717_070627.jpg

kk_img_20230717_070634.jpg

Egyébként nagyon rendeződik át a kert. Szinte követeli a helyreigazításokat, most már erősen mutatkoznak az ültetési hibák, amiket elkövettem. Pl. tegnap le kellett vágnom a rezgő egy részét is, (egyébként elnyílt már, de nem szoktam levágni, mert szépen mutatnak az elvirágzott ernyői is), mert teljesen ráborult egy kis tujára és egy kokárdavirágot is maga alá temetett. Tavaly egy csöpp kis tő volt, LIDL-ben vettem, de az idén már legalább 15-20 szárat növesztett, mindegyik olyan vastag, mint a hüvelykujjam, 1 m magas és rajtuk a rengeteg virágernyő. 
Egyrészt megint sokkal több és magasabb növénytámaszra lesz szükségem, mert kitámasztottam a növényt, de az ellenkező irányba dőlt... úgy tűnik az idén másképp fújtak a szelek, mint tavaly. 
Illetve az is igaz, hogy azon a részen túl sok lett a növény, nem számítottam arra, hogy ilyen óriásiak lesznek. Minden nő, mint a bolond, persze ennek örülök, de nem számítottam arra, hogy ilyen giant növények kerekednek majd ki. Mondhatnám, hogy: "Minden a tervek szerint alakul, bár ezek nem az én terveim." :)))))

Nagyon szép ez a barackvirágszínű liliom is és sokáig nyílik. Alatta pedig már virágot hozott a magról nevelt ligetszépe is.

kk_img_20230714_181442.jpg

 

kk_img_20230717_070554.jpg

Az idei hihetetlen növekedés nagyon látszik a cserszömörcén is, az első kép június 10-én készült, a másik július 14-én. Alig több, mint egy hónap a különbség és körülötte a rengeteg mulcs, ami ugyan pillanatok alatt tűnik el, de közben nagyon sok nedvességet tart vissza és tápanyagot biztosít a bomlásával. 

kk_img_20230610_134058_1.jpg

kk_img_20230714_073947.jpg

 Még a végén tényleg felnő a kertem, de legalább lassan a tinikorba lép... talán azért nő ilyen zabolátlanul. :)