Apróságok és virágok

Vártam az állati csődületet már tegnap reggelre is a lekaszált szomszéd földön, de reggel még sehol senki. Este viszont kinéztem az ablakon és megláttam, hogy van ott valami. Előszedtem a messzelátót és kinn voltak a rókák. Négyen voltak, de egy őzike is ott volt nem messze tőlük és rengeteg madár. Csak a gólyát nem láttam... még. 
A rókák nagyon éberek most, máskor még kiabáltam is nekik, meg hadonásztam és nem törődtek velem, de ezek most elrebbentek, mert észrevették, hogy mozgok az ablakban. 
Szép nagy rókák, jó húsban vannak, ezek szerint van nekik táplálék bőven. Szerintem ők megeszik a csigát is, márpedig csiga most rengeteg van. Meztelen is, meg éticsiga is. 

Azt hiszem a kert kezd átváltozni krizantémos kertté, mert egyre többet szaporítok mindenfelé. Tegnap pl. ültettem vagy hatot, mert a vakond majdnem kitúrta és pár szál elkonyult rajta. Kiszedtem őket, levágtam a leveleinek a zömét és bedugdostam a földbe. Általában megmaradnak, jól belocsoltam őket, de ha a fele marad meg, már akkor is jó nekem. 

Folyamatosan járom a kertet a kis locsolókannával is, mert a növendék növényeket öntözni kell. Nagyon remélem, hogy nem felejtettem el egyiket sem. Szépen fejlődnek egyébként, egy pázsitviola megadta magát, de sok van még. 

Éssss! Eljutottam arra a szintre, hogy lassan mégis szükség lesz új parlaghódításokra. Persze nem a 30 fokban fogok nekilátni, de ahogy majd az idő engedi. 

Tegnap reggel a borsó helyét is elkezdtem a horolóval rendbetenni. Nagyon sok gyom volt benne, azokat szépen kivagdostam és hagytam a földön. Ebben a melegben pillanatok alatt kiszárad. Egy cikkunit sikeresen kikaptam a földből, de nem sérült meg, ezért visszaültettem, jól körberaktam friss komposzttal és nagyon erősen belocsoltam. 

Egyébként új réteg mulcsot fogok majd hordani a paprikára, mert nagyon hamar összezuttyant és kevésnek találom. Búzaszalma, pár helyen el is kezdett kihajtani. Majd keresek közötte kalászokat és csinálok búzafűlevet magamnak, mert nagyon egészséges. 

Délután pedig kimentem az ásóvillával az előkertbe, mert ott árnyék van és kiástam egy rakás fürtös gyöngyikét és a díszhagymákat is. Az idén a nagy, lila fejű díszhagymából összesen kettő virágzott, viszont a hagymák szép egészségesek. Szerintem a tavalyi szárazság bánt el azokkal is, azért nem nyílt.
Pár szép nagyot visszaültettem, a többi egyelőre dobozban van, majd szétrakom a kert különböző pontjaira.  

És akkor a virágok: Körömvirág

kk_img_20230618_083023.jpg

Kakukkmák, nagy meglepetés a piros. 

kk_img_20230618_083043.jpg

A bögrevirágom (Canterbury bells)valami fantasztikus, biztos lesz még róla kép. 

kk_img_20230618_104637.jpg

Ahogy a szarkalábról is van megint.

kk_img_20230618_113610.jpg

kk_img_20230618_113620.jpg

Kinyílt a harmadik Clematisom is, pedig ezt is most ültettem át tavasszal onnan, ahová eredetileg tettem. 

kk_img_20230618_113701.jpg

És kezdenek virágozni az árnyékliliomok is. 

kk_img_20230618_182641.jpg