Tervek szombatra

Huh, tombol a szél odakinn és azt se mondhatom, hogy túl meleg van, de legalább derült időt ígérnek. 
Nem terveztem túl nagy dolgokat a hétvégére, inkább apróságokat, amik viszont fontosak. 

Egyrészt krizantémokat akarok szaporítani, mert van pár fajta, amiknek nem igazán erősek a bokrai, szeretnék máshová is tenni belőlük, nehogy valamelyik kipusztuljon. Nem szeretném egyik fajtát se elveszíteni. Olyan sokat költöttem már krizantémokra és olyan sok nem volt közülük télálló, hogy amik megmaradtak, azokra nagyon vigyázok. 
Szerencsére nagyon könnyű őket szaporítani, csak le kell dugni egy hajtást és szinte 100%-osan begyökereznek, csak rendszeresen öntözni kell őket. Tavaly így dugtam le a földbe véletlenül letört szárakat is mindegyik megmaradt még abban a szárazságban is. 

A másik amit szaporítani akarok és ilyenkor kell, az a cserjés hortenzia. Van egy bokor a kertemben, idén harmadik éves, de már szép hajtásokat hozott. Kicsi volt amikor vettem, de tavaly is volt rajta 2 virág... úgy döntöttem, hogy egy félfás dugványt leveszek róla és kipróbálom. Még sose szaporítottam hortenziát. 
Az egyik bugás hortenziámról is veszek le dugványnak valót, a másikat még nem bolygatom, mert nagyon kicsi, majd jövőre. 
Azt olvastam, hogy ezt is csak le kell dugni, a leveleket leszedni róla, csak kettőt hagyni, mert fotoszintetizálnia azért kell a növénynek. Illetve le kell csípni a csúcsát, hogy ne a hajtást növessze, hanem gyökeret fejlesszen. 

Kicsit gyomlálni is tervezek a virágosban, kapálni a veteményesben, mert a fű nagyon gyorsan növekszik.

Ééééssss, nemcsak a szél tombol, hanem a virágok is a kertben, egyre csodább minden, ahogy kibontakozik az összes virág, hát... ez a késő tavasz és nyár eleje fantasztikus szépségeket produkál. 

Egyre erőteljesebben indulnak a rózsáim is. Még a kicsi bokrokon is rengeteg  virág lesz. Vannak egészen kicsikék, a tavaly anyák napjára árult minirózsákat (4 tő volt egy cserépben) szétültettem és ezek még nagyon picik, de mind tele van bimbóval. Egyet nem ültettem szét, ezt már bánom, mert az viszont nagyon megnőtt, de nagyon sűrű is. Most már nem mernék hozzányúlni. 
Ez itt a képen viszont már egy nagy bokor első jövevénye. 

kk_img_20230531_141159.jpg

Ez pedig az idén tavasszal érkezett a kertembe, a neve sűrűlevél (Chiastophyllum oppositifolium)  és már ilyen szépen virágzik. Ez a növény hűvösebb, félárnyékos helyet szeret. A kút közelébe ültettem, az egy árnyékos rész, csak a délutáni nap süt oda. Azt remélem, hogy majd szépen elszaporodik ott, talajtakaró növény. 

kk_img_20230531_180053.jpg

Még mindig írisz. Gyönyörű szép, de ugyanolyan, mint a ami már másik helyen kinyílt, pedig ezeket mind különbözőnek vettem... máskor is írtam már, hogy abból a webshopból nem rendelek többet (nem is) és azt hiszem jól teszem. 
Lesz majd kép egy újabb íriszről is, de olyat pl. nem is rendeltem... szép egyébként, de nem olyat akartam. A rendelt íriszek képeit lementettem, eddig 3 van meg, jópár még nem virágzott, és van ami nem olyan és van, amiből meg több is van... katyvasz na! Ilyen helyről nem kell növény. 

kk_img_20230601_065348.jpg

Az új, másfajta lila kerti pletykám. 

kk_img_20230601_065512.jpg

A tavaly vásárolt bársonyos kakukkszegfűm is kinyílt, pedig úgy kellett kiszabadítani a gyepes szappanvirág alól. Kicsike, de a kert felső részén vannak hatalmasak is, de azok még nem virágoznak, viszont már tele vannak bimbóval. 

kk_img_20230601_070255.jpg

Reggelre összehúzza a virágait a bazsarózsa.  

kk_img_20230601_070325.jpg

Egy másik rózsa. 

kk_img_20230601_070350.jpg

A szellőrózsák most kezdenek megtáltosodni, egy csomó virágot hoznak és alul a lilás pl. nem tudom hogy lett. Azt szimpla kéknek vettem és vannak is rajta bimbók és már virágzott is az idén kéket, de most ezek is lettek... végül is nem baj. 

kk_img_20230601_070525.jpg

kk_img_20230601_070530.jpg

Évelő szarkaláb, ő az első fecske, de már bontogatják a többiek is. Ez "csak" akkora mint én vagyok, a többi sokkal magasabb, szerintem bőven 2 m-en felül vannak, még bimbósak, de már nem kell nekik sok.  

kk_img_20230601_070632.jpg

Íriszek ismét. 

kk_img_20230601_070722.jpg

kk_img_20230601_092357.jpg

A búzavirág kiirthatatlan, nem ültettem, tavaly szétszórta a magját és egy kis csoportot meghagytam, szerencsére kapásból 4 féle szín van benne. 

kk_img_20230601_092533.jpg

És persze a bazsarózsa a réti szegfűvel és hátul a gyepes szappanvirággal... imádom, ez most a legszebb. 

kk_img_20230601_160902.jpg