Öngyógyító kiskert és virágmagok palántának

Elkezdtem olvasni az Öngyógyító kiskert című könyvet (Már megint kb. 6 könyvet olvasok egyszerre...).
Nagyon jó ötleteket találok benne, pl. a spenóttal való mulcsolás egy szuper találmány szerintem. Tavaly éppen azon gondolkodtam, hogy mivel kéne mulcsolni, ami nem csinál akkora szemetet és gyomot a kertben, mint a széna vagy a szalma, viszont nagy levéltömeget ad. Mert a zabszalmából kikelt zabokkal még most is tele van a kert az őszi villázás és gyomlálás után is. Ami zabot kihúzkodtam, szinte az összes visszaállt. Ott akartam hagyni, hogy védje a talajt, ehelyett visszagyökeresedtek, de még rengeteg kelt ki utána is. 
Szóval spenót magot fogok venni egy csomót, facéliám pedig van. 
Azt írják, hogy amikor még zöldje van, akkor ki kell sarabolni, (van hozzá kapám) és otthagyni a talajon. A fehér mustár is nagyon jó minderre. 
Azt kicsit nehezen tudom elképzelni, hogy nincsenek járatok, mivel ágyások sincsenek... szóval ezt nem tudom hogy van. Azt írja, hogy a mulcsozott részeken mászkálnak. Viszont ki akarom próbálni, mert az tisztán látszik, hogy mulcsolni kell, az is, hogy védeni kell a növényeket (pl. tavaly az a földibolha mennyiség ami volt, azt előtte el se tudtam képzelni). Ezért ha egymással tudom őket védeni, már az is nagy dolog lenne. 
Eddig is használtam pár ilyen dolgot, pl. a hagyma-répa párosítást, az igaz, hogy tavaly nem használt, talán közelebb kellett volna ültetni egymáshoz.
Szóval vannak a könyvben jó ötletek. A zellert a káposztafélék közé mindenképpen beültetem, hogy meglássam tényleg védi-e, mert a káposztaféléket kb. minden károsítja. 

Hétvégén felhoztam 5 kis poharat és kiválasztottam azokat a virágokat, amiket elültettem bele, hogy legyen palántám belőle. 
Így ültettem lila borkórót, dúsvirágú verbénát, mákkórót, baracklevelű harangvirágot és réti iszalagot. 
Nem ültettem el az összes magot, mert ki tudja kikelnek-e, illetve megfelelően fejlődnek-e ilyen korai ültetés mellett. Ha nem sikerül valamelyik (vagy egyik se), akkor később még mindig tudok próbálkozni. 

kk_img_20230108_123041.jpg

Lassan a kertből beveszem már a nem túl gyönyörű, de egyszeri evésre elegendő kelbimbómat is, mert ez a sok eső nem használ már nekik. 2 tő maradt meg összesen. Nagyon vizes a talaj, már látom a kert bizonyos részein, hogy sok nekik. A sziklakert kezdi megsínyleni ezt a sok nedvességet. Bepótolja a természet a vizet, amit 2021 szeptembertől egészen tavaly nyár végéig nem adott. 

kk_img_20230101_095255.jpg