A veteményes helye

Dolgoztam a hosszú hétvégén elég sokat a kertben és el is végeztem a legtöbb tervezett munkát. 
A veteményesben már csak a sárgarépa, a petrezselyem, a paszternák (nagyon gyatrák) és zeller van kinn, illetve a kert másik oldalában a retkek, a kínai kel és hagytam virágba menni pár rapinit, de nem tudom be tudja-e még érlelni a magját. 

Viszont jövőre nem fogok zöldségfélét ülteti abba az oldalba, ahol most ezek vannak, az is be lesz parkosítva, mert nem bírok el ekkora zöldségeskerttel és túl nagy is ez így, bőven elég az a rész, amit eredetileg is terveztem veteményesnek. 
itt még olyan, mint a sakktábla és a jobb alsó sarokban látszik, hogy menyire volt füves, a zeller is alig van ki belőle és itt még a leterített papír (alul) és rajta van. Annak a helyét is felcsodaásóvilláztam később, új hódítás a veteményeshez. Egy kicsi ágyásnyi darabka, annyival is kevesebbet kell kaszálni.   

kk_img_20221031_123900.jpg

Itt már készen van a zelleres ágyás is. Érdekes különben, hogy a kép mennyire nem adja vissza méreteket. Hátul, a zsálya és a komposztáló között van egy nagy darab még (lejjebbi képen látszik is), ami ezen a képen csak egy csíknak tűnik. 

kk_img_20221101_113030.jpg

Jövőre paszternákot egyáltalán nem fogok ültetni. Az idén valamiért nem megy, egyetlenegyet se vettem ki még belőle és nem is kívánom. Szerintem tavaly meguntam, nagyon sok volt. 
A petrezselyem és a répa pedig nagyon vacak, kicsik, a répák között elég sok a férges, pedig hagyma volt közötte. Talán az a baj, hogy a hagymát kiszedtem, a répa meg csak utána kezdett nőni. Az aszály miatt azt hittem meg se marad. A petrezselyem is kicsi és rozsdásak, nem tudom mennyi lesz belőle használható. Ráadásul a fagyasztó csurig van mással, azt hiszem majd homokba fogom eltenni. 

Kivettem a dáliákat is, már csak egy hatalmas sárga van benn a földben. 
Ezek a képen 2 tő, a kép jobb felső sarkában egy kisebb és egy hatalmas... ezeket tavaly magról  ültettem. 
Már több dáliát nem veszek (legfeljebb ha valamelyik kipusztul), mert nem tudom hol teleltetni a gumókat. 

kk_img_20221031_142553.jpg

 Kiszedtem a kolbásztököt is, még volt rajta kettő, egyelőre kinn vannak az udvaron, még nem tudom mit kezdjek velük. Nagyon kéne egy jó tárolópince. A tök helye is fel van villázva, mellette látszik a paradicsom helye, lassan benövi a fű azt is, de  majd tavasszal a rotációs kapával beforgatom a gyomot. 

kk_img_20221031_123943.jpg

Rémes ez a rengeteg fű a kertben, főleg a tyúkhúr. Egyszerűen nem tudom kiirtani. A cserjék alatt pl. annyira betakarta a talajt, mint egy sűrű, vattaszerű szövedék. alig tudtam kiszabadítani a hunyort küzüle. Jó, hogy tartja a nedvességet és más nem is nagyon tud közötte nőni, de majd idővel szeretnék a cserjék alá is hagymásokat telepíteni és el fogja őket nyomni, ha nem irtom ki valahogy. Bár szerintem a kiirtás lehetetlen, de azért jó lenne ritkítani. Kéne valami csodaszer, de ahogy utánanéztem, legfeljebb gyomirtózni lehetne, de az tönkretenné a növényeimet is. Azt olvastam róla, hogy a maga 25 évig is csíraképes marad. 
Most lekaszáltam, hogy legalább ne hozzon magot, de tavaszig ez még simán virágba fog menni, mert télen is növekszik. Ha nem fagyna meg a talaj, akkor végigvilláznám azt a részt és kiszedném belőle, amit csak lehet, mert ezt kapálni nem lehet, annyira sűrű.
Végül is, úgy tűnik, hogy a szürke madársóskát is sikerült egy részről kiszednem, de az is Hamupipőkézés volt és még van is belőle bőven, de egyelőre nyerőre állok.