Vetővirág, rapini, paradicsomkiszedés és egyebek

Eddig a mai volt a leghidegebb reggel, 2 fok volt csak, de napközben meg meleg van. 

Azt hiszem rapini rajongó leszek. 
Leszedtem tegnap egy csokorral, olyat, amin már volt bimbó, megmostam, összedaraboltam (a szára is jó) és rádobtam egy kis olajban sült fokhagymára. Sót és borsot adtam hozzá csak, egyelőre ki akarom tapasztalni az eredeti ízét. Nagyon finom. Tésztát főztem ki hozzá, penne-t. Megfordult a fejemben, hogy adok hozzá pici tejszínt, de most még nem, csak sajtot szórtam a tésztára.
Viszont biztos nagyon finom lesz tejszínnel is, sőt gombával vagy sült sonkával, húsos szalonnával is el tudom képzelni, fűszernek fehérborsot is, de még tapasztalom. Rengeteg van a kertben, remélem még nem fagy meg. Várom, hogy hozzon bimbókat a többi is és akkor fogom leszedni. 
El fogok tenni a fagyasztóba is belőle bőven, majd megblansírozom és úgy jó lesz fagyasztva is. 

Tegnap kiszedtem azokat a dáliagumókat is, amik a nyáron elszáradtak. Csodák-csodája mindegyik él, remélem át is fognak telelni, be is raktam őket homokba, majd még meg kell nedvesítenem a homokot. 

Gyönyörű kis csomóvá fejlődött a vetővirágom is. Már nem emlékszem pontosan, hogy 1 vagy 2 hagymát vettem csak. Ez a beszerzés az elsők  között volt, nem ismertem a virágot, gondoltam megnézem. Bejött (melyik virág nem?)  és nagyon szépen szaporodik. Ez olyan jó érzés. :) A vetővirágot pedig már csak azért is szeretem, mert őszi virág, ilyenkor kezd el nyílni és szép sárga színfoltot hoz a kertbe, mint tavasszal a sárga krókuszok. Érdekes egyébként, hogy majdnem az összes tavaszinak megvan az őszi megfelelője is, mert az őszi kikerics is hasonló, de vannak őszi krókuszok is. Ki van ez találva, nem hagy a természet minket virág nélkül egészen novemberig, amikor a krizantémok zárják a sort. De várom már őket, meg az Astereket is, eddig csak egy nyílt még ki. 

kk_img_20220924_114258.jpg

Tegnap felvilláztam egy kis darab földet is, nem tudom érdemes-e egyáltalán már elkezdeni, mert ha enyhe idő lesz, akkor megint tele nő fűvel. Kiszedtem egy rakás füvet is a zöldséges részből, kiszedtem a furababokat is. Mindent visszaraktam az ágyásokba egyelőre, mert nagyon jó porhanyós a talaj a mulcsos részek alatt és ahol a fű is visszakomposztálódik, de még rá kell jönnöm, hogy fogom így a kertet rendben tartani... lehet, hogy így nem is kell felvillázni, legfeljebb a gyökérzöldségeknek. Vagy felvillázom és visszarakom a cuccot. Nem szeretném, hogy télire a talaj teljesen lecsupaszított legyen. Szóval ez olyan mint anno a "ronda de finom" csoki, ez is ronda lesz, de jó lesz a talaj.

Kiültettem két növényt is az újak közül, az egyik Sedumot és az egyik Astert. Észrevettem közben. hogy a molyhos madárhúr teljesen kipusztult, pedig az egy túlélő virág és mégis... nyoma sincs, de majd szerzek valahonnan újra. 

kk_img_20220924_114447.jpg

A Ház Ura utánam sündörög mostanában. :)

kk_img_20220923_140936.jpg

Kicsivel szebbek most a fehér kikericsek is.

kk_img_20220924_114304.jpg

Megvan a vacsorám is, találtam benn a kertben két, szép, friss csiperkét, gombás tojás lesz belőle. Nem tudom, hogy van ez, de jobban örülök ezeknek a talált dolgoknak, mint a termesztetteknek. 

kk_img_20220924_130539.jpg

Valahogy vissza akarom nyerni az érzést, hogy ura  vagyok a helyzetnek, mert hát most ahogy végignézek a kerten, tényleg lövésem sincs, hogy fogom én ezt rendbetenni.
Emiatt ma elkezdtem a legutálatosabb dologgal, hogy túl legyek rajta, kiszedtem a paradicsomokat, úgyse volt már rajtuk semmi. Az idén a paradicsom nagyon nem jött be.
Azért utálatos, mert fel van karózva, le kell szedni a kötöződrótokat, elrakni. Kiszedni a karókat, azokat is elrakni, a még használható érett és zöld paradicsomokat is leszedni, kiszedni a töveket és elhordani a komposztra. Na ez most már készen van.