Vasárnap

A vasárnap jobban sikerült, mint a szombat. Néha az az érzésem, hogy a csikung tartja bennem az életet, mert ha kihagyom, akkor olyan vagyok, mint szombaton voltam: fáradt és erőtlen. 

Vasárnap apu átjött és megcsinálta nekem a veranda tetőnél, amit tavaly a Mekk Elekék úgy hagytak. Nem tettek semmit a tető alatt lévő kőzetgyapot elé és a madarak elkezdték elhordani. Most már teljesen el van fedve, nem férnek hozzá és úgy tudom, hogy a kőzetgyapotba a darazsak se szeretnek beleköltözni, szóval remélem, hogy most már rendben lesz. 
Kissé meg lett tépázva szegény lila akácom, pedig most kezdett nyílni, de majd magához tér. A kép még a tépázás előtt készült. 
Mióta itt vagyok, először van rajta ennyi virág, végre megmutatja magát. Ezen a képen még látszik is a kőzetgyapot, ahogy nincs letakarva. 

 kk_img_20220507_123320.jpg

Közben felszedtem az egyik virágágyás széleire rakott furnérlemezeket és van ott némi vastag szállítószalag gumidarab is. Már írtam, hogy ezek kiválóan gyomtalanítanak, olyan könnyen felvilláztam a helyet, hogy csoda és még jó nedves is volt. Rögtön beültettem virággal. Az egyik oldalba tettem törökszegfűt, középtájt két sorba rézvirágot és egynyári margarétát, a másik oldalba beleszórtam egy sziklakerti mix keveréket, meglátom mi kel ki belőle. 
Azt nem tudom, hogy a szegélyt, ha nincs lerakva semmi kő, vagy tégla, hogy szokták olyan egyenesre csinálni, de láttam az OBI-nál egy gyepszegélyvágó (olcsó) célszerszámot erre, szerintem fogok olyat venni. 

kk_img_20220508_163252.jpg

Kiültettem rengeteg büdöskét is, sok fajtát, de még mindig van, ahogy verbénából is, pedig iszonyú sokat kiültettem, legalább 20 db-ot. 
Lassan már nem merek lépni sehová, mert kicsik még a palánták, ráadásul mindenütt kelnek az őszirózsák is, meg amiket szétszórtam, tátika, kakukkmák, stb. Azt se tudom mi hol van, szóval csak a legismertebb gyomokat fogom kihúzogatni az elkövetkezendő 1-2 hétben.

Kiültettem a zellert is, illetve a felszabadult dobozokba ültettem a helyükre kései palántának valókat, amik majd a borsó helyére mennek: lila karalábét, bimbóskelt, leveles kelt, toszkán fekete tépőkelt és radicchiot. 
Tavaly egy darab se volt egyikből sem, mert nem sikerültek, két radicchio saláta lett őszre, oszt annyi. 

Ültettem még haranglábat is palántának, mert elfelejtettem kora tavasszal... rengeteg magom van és most látom, hogy milyen szépek, ahogy nyílnak. Szétszórtam egy csomag pázsitviola magot is az új kőszegély mellé és némi sárga ternye magot. 
Kiültettem az egyik macskamentát is. Majd megtalálják ezt is a macskanépek. Még nem alakítottam ki helyet a macskahempergőnek, majd jövőre vagy ősszel. Akkor majd átültetem a macskamentákat. És még kiültettem egy kis virágot is, aminek gőzöm sincs a nevéről, pedig tavaly már megtaláltam egyszer. 

Jól elfáradtam ma is, közben gyomláltam itt-ott, eltelt ez a nap is nagyon gyorsan. 

Alakulgat ez a kert, kíváncsi vagyok, hogy hányszor fogom majd átrendezni, de egyre szépül és egyre rendezettebb. 

Tavaly az új sziklakert és a környéke ilyen volt: 

kk_img_20210430_184528.jpg

Most ilyen: 

 kk_img_20220508_163134.jpg