Tervek és nyíló virágok

Böbe reggel bejött és kaja után azonnal befeküdt a fotelembe. Meg akartam őt simizni, de azt a mozdulatot és arckifejezést! :)))) Az a nem, nemmegyekinnensehová, haggyábékéndemoströgtön! 
Hagytam is, most jön az ünnep és utána szabin leszek, 10 napig a macskacicóé lehet a dolgozós fotelem. :) 

Rossz időt ígérnek, de azért vannak kerti terveim is. Még van egy utolsó tőke szőlő amit meg akarok metszeni. 
Most már a virágmagokat is el fogom szórni, amikből nem nevelek palántát, hanem a szabad földbe mennek. Őszirózsát, titóniát, a piros lent, most már kiteszem a cosmosokat is (ezekből palántának is van eltéve), a csodatölcsért, a kék mézontófüvet, szeplőlaput, meg ami magot még találok. Irdatlan sok virágmagom van. 

Illetve meg akarom permetezni az íriszeket, mert már láttam a melegben röpködni körülötte a nőszirom levéldarazsat. Tavaly tönkretette a virágait, alig éltek pár napot, sokkal rövidebb ideig virágzott, mint szokott és olyan is volt, ami ki se tudta nyitni a bimbóját. Sajnálnám ha így lenne, sokféle íriszem van, bár sajnos a tavalyi rendelésből egy csomó nem maradt meg. Sok törpét rendeltem, nem tudom, hogy a szárazság miatt nem élték túl, lehet, hogy be se tudtak gyökerezni. Az igazság az, hogy nem sokat foglalkoztam velük, annyi dolgom volt ősszel, hogy örültem, hogy rohanvást mindent be tudtam takarítani és nem számított szerintem senki ilyen száraz télre, mint ami volt. 

Ez egy régebbi törpe nőszirom, nagyon picike volt, amikor vettem, (3 éve) de most már szépen növöget. Nagyon szeretem egészen picurkákból felnevelni a növényeket. :) 

kk_img_20220413_122126.jpg

Nemcsak íriszek vesztek oda a téllel, sajnos úgy tűnik, hogy 2 délvirág is elpusztult, pedig már márciusban is volt rajta zöld, aztán szinte egyszerre lement róla minden. 

A nyári orgona is megadta magát, teljesen kiszáradt, de szerintem annak valami más baja is lehetett, olyan furcsa lett a szára, kidobtam végül. 

Nagy izgalomban vagyok az egyik fajta krizantém miatt is, nagyon gyéren hajt, nem is tudom, hogy átültessem-e, de szerintem azt is a szárazság viselte meg, vagy az, hogy túl tápanyagdús a hely, ahol van. Bár... tavaly ősszel annyira gyönyörű volt, hogy nem biztos, hogy a hely a baj. 

Nyílnak már nárciszok is, ezek elég koraiak, még lesz egy csomó fajta, remélem ki fognak nyílni a rossz idő ellenére is. Ezek a sárgák öröklött nárciszok, itt voltak a kertben, de nagyon elvadulva és virágot se hoztak. Tavalyelőtt kiástam őket és több helyre is ültettem a kertben. Ilyen szépek most. 

kk_img_20220413_122405.jpg