Március 15-e

Évek óta nem sikerült március 15-én veteményezni, ez az év kivételes, hogy már lehet kertészkedni. 
Ki is mentem délelőtt és bár elég nedves volt a föld, legalább a petrezselyem magokat elvetettem. Nagyon remélem, hogy az idén lesz belőle valami, mert tavaly még egy szál se sikerült, zöldet is alig tudtam szedni, hogy sósan eltegyem.
2 sort vetettem, két különböző mag. 

Aztán felvilláztam azt a részt, ahová majd a sárgarépát-hagymát szeretném elvetni/duggatni. Jó sok fű volt benne, azt is ki kellett szedni. Nem örültem neki, kicsit fáj a derekam... nem szokott nekem pedig ilyen bajom lenni, de megint elkezdtem jógázni és szerintem valamit túlerőltettem.
Tavaly brokkoli volt azon a helyen. Ugyebár a vetésforgó szerint gyökérzöldséget a levélzöldség helyére kell vetni. 
Szeretném még ezeket is ebben a 3 napos ünnepben befejezni, legalább a korai zöldségek legyenek a földben, sőt még a borsót is jó lenne és a retket is, de ha nem megy most, akkor majd a jövő hétvégén. 

 A virágosban indulnak a korai nárciszok, már kétféle van nyitva. Ezek trombitavirágú nárciszok ( talán---Narcissus Topolino).

kk_img_20240314_090337.jpg

kk_img_20240314_085935.jpg

Ez pedig a Narcissus 'Slim Whitman', fel fogom szedni a hagymáit, mert egyrészt át akarom szervezni az előkertet, másrészt valamiért nem tud ott szaporodni, ezért új helyet fogok neki keresni a kertben. 

kk_img_20240313_085450.jpg

Szépen kéklenek a meténgek is és úgy tűnik el is tudnak szaporodni, pedig a 2022-es nagy aszályban majdnem kiszáradtak a nagy életfák alatt. 

kk_img_20240314_090131.jpg

Az egyik keltike is kinyílt már (Corydalis solida 'Beth Evans'), de jön már a másik is, amit tavalyelőtt ősszel ültettem és nagy örömömre előbújt az is, amit tavaly az erdőből hoztam. 

kk_img_20240312_082305.jpg