Vasárnapi mindenes

-5 fok volt tegnap reggel, ma -3.

Vadas reggel volt tegnap. RókaKomát már jó ideje, nyár vége óta nem láttam, de tegnap reggel a MosogatóCicát figyelve (éppen elfelé baktatott, mert nem talált mosogatnivalót) láttam, hogy megtorpan a cica. Hát látom, hogy a kerítésnél, ahol a cicák szoktak ki- és bejárkálni, éppen ott galoppozik el a róka. 

Utána meg egy nagy varjú (vagy holló?) szállt le  a kertben, nagyon nagy volt. Sajnos, ahogy megmozdultam az ablakban el is repült, de olyan jó, hogy ilyen nagy élet van itt, csak a szarvas ne jöjjön be megint. 
Délután meg egy vakond emelgette éppen az orrom előtt a talajt, de egy idő után nem bírtam mozgás nélkül és szerintem elijesztettem, úgy sajnálom, hogy nem sikerült meglátnom, pedig már elképzeltem, hogy derékig kijön a földből és meglátom végre. Tulajdonképpen még az ásót és a kertésznadrágot is ráképzeltem, lehet, hogy attól rémült meg? :)))))

Hideg reggelek jönnek megint az előrejelzés szerint, bár ahogy a gilisztákat figyeltem a szombati ásóvillázásnál, nincsenek mélyre húzódva, egészen fenn vannak a talaj felszínéhez közel. Azt mondják, hogy nem olyan vészes a fagy, ha ilyen magasan vannak, persze szerintem pillanatok alatt lejjebb tudnak menni. Ehhez képest az előrejelzés sokkal rosszabb, mint tegnapra volt, jövő péntek-szombat-vasárnapra -6-9 fokokat mondanak. Francbamá!

A palántáim alig kelnek... kibújt kétféle kúpvirág, de a sárga kúpvirágnak már utánaültettem, meg se mozdul, szerintem rossz lehet a mag. 
Elültettem vagy 10 macskamenta magot is, 1 kelt ki. Két vaníliavirág, két ernyős verbéna és két sárga kokárdavirág kelt ki... ez nem sok. Szépecskének (napfényvirág), bársonyos kakukkszegfűnek és a sisakvirágnak nyomát se látom, pedig a szépecskét tudom, hogy fényre csírázik, ezért csak a talaj tetejére szórtam és nedvesen tartom. A bambuszt még csak pár napja ültettem el. 
A zöldségeknek (paprika, paradicsom, padlizsán, zeller) még nyoma sincs. Türelmetlen vagyok. 

***

Voltam kinn a kertben tegnap is, jó idő volt, bár a szél hideg volt, de gyönyörűen sütött a nap. Reggeli fagyok ide vagy oda, napközben már szívesen vagyok kinn. 
Eltoltam pár talicska száraz ágat is, az apraja pedig ment a komposztba, az egyik komposztálóládát befogtam neki, jó savanyú komposzt lesz legalább a hortenziáknak. 
Egész jól feltakarítottam a helyet, persze még most is van egy nagy rész és  tele van a terület a tavalyról ott maradt homokkal is, a cserepeket is el kell rakni valahová onnan, majd fokozatosan minden megtalálja a helyét. 

A képeken úgy tűnik, hogy maradtak még ágak a talajon, de azok nem ágak, hanem két nagy jezsámen bokor volt ott. Még nem tudom, hogy meghagyom-e vagy kiásom onnan. Van egy hatalmas jezsámen bokor, látszik is a háttérben és nem igazán kell több belőle. Az igaz, hogy így átlát a szomszéd is, de azt akartam, hogy végre a kert valahol egybenyíljon, mer ezekkel a hosszában végigültetett bokrokkal olyan, mintha két külön kert lenne. 
Így most át lehet látni a másik részre végre, a második képen a túloldalt az a veteményes rész. 
Még van ott két nagy rakás fa is apróra darabolva. Azok az ágak a fakivágásból maradtak még benn a kertben, de nagyon jó velük tüzelni, bogrács alá, szalonnasütéshez majd apránként el fognak fogyni. 

kk_img_20220306_162758.jpg

kk_img_20220306_162822.jpg

Behordtam egy rakás követ is. Észrevettem, hogy amikor felszántották a földet mellettem, az eke kiforgatott egy csomó szép követ a talajból. Gondolom nekik nem kell a felszántott földön, úgyhogy valamelyik nap kiszedtem és ma szépen betalicskáztam a kertbe, jó lesz a sziklakerthez. 

Illetve kivágtam még két szőlőt is, az egyik tavaly kiszáradt, a másik pedig nem jó fajta. Volt rajta sok, de olyan savanyú volt, mint az ecet, nem kell. Amikor elmúlnak a fagyok a megmaradt szőlőket is meg kell metszeni és nem is lemosóztam még, bár csak a birsalmát akarom, meg a kinti szilvát.