Tyúkhúr és kerek repkény irtás

Tegnap Pesten voltam és ahogy az már szokott lenni, most se jöttem haza dudvák nélkül. A dália kivételével ezek is cserépbe kerültek, mert még -6 fokot is mond a jövő hétre, így a legtöbb hiába télálló évelő, nem sokkolom le őket a bolti meleg után. 

A rózsaszínű cickafarkhoz nem fűzök sok reményt, eléggé szárazka volt az a tő, nem tudom él-e még, majd meglátom.

kk_img_20220226_121447.jpg

kk_img_20220226_121530.jpg

Egyébként érdekes ez a kerti dolog, vannak a haladós napok és a nem haladós napok, legalábbis úgy érzem. A mai a nem haladós volt. Kinn voltam jó sokat, küzdöttem a tyúkhúrral az előkertben is és hátul is, sokat kiszedtem, mégse érzem, hogy valami nagyot alkottam volna. Talán az a baj, hogy ez nem olyan haladós, se nem olyan látványos. A másik mai küzdés a kerek repkénnyel volt, teljesen ellepte a kerítés mellett azt a részt, amiben a magas évelő őszirózsa van. Kiszedtem, de majd újra neki kell esnem, amikor elkezd nőni, mert nem szeretném, hogy tönkretegye az őszirózsát. 
Rengeteg tulipán is bújik a kerítés melletti részen, pedig felszedtem onnan a zömét, de nem sikerült teljesen és el is szaporodott nagyon. Tavaly látszott, hogy maradt a földben hagyma, de csak egy szál tulipán volt, kíváncsi leszek az idén mennyi lesz. 
Az előkertben nőni kezdett a pitypang is, fogtam egy nagy kést és azzal vagdostam ki őket, jó mélyen a földben. Remélem nem nőnek ki. 
Az összes kiszedett füvet behordtam komposztálódni a régi emésztőgödörbe, remélem jó talaj alakul majd benne és akkor teszek bele óriásbambuszt. Van magom, nagyon örülnék, ha kikelne.