Vasárnapi matatás

Felfogatta nekem apu a kinti lámpa vezetékét, szóval most már jó. Nem süt a nap, de ennek ellenére látni, ahogy töltődik, kíváncsi vagyok estére mit tud majd produkálni. 

Vasárnap reggel itt volt az asztalos is, befejezte a melót, feltette kis ajtót a veranda alatti pecóra. Nem mondom, hogy nem szedett-vedett, mert az ajtó fölötti deszkák megmaradtak, olyan 'jóvanazúgy' alapon, (én kértem így) de ki kellett volna bontani a falat és annyira már nem akartam belemenni a dologba. Majd tavasszal előveszem a csiszológépet, szépen lecsiszolom, lefestem és az tökéletesen elegendő lesz. 

Összeszedtem egy zsáknyi magnólialevelet is még, illetve levágtam a vadspárgát is, azt is belegyömöszöltem a zsákba, majd elviszik. A lilaakác leveleit a komposztra vittem hátra, a többi meg majd bekomposztálódik a talajba, azokkal nem foglalkozom. 

A macsekok ez alatt benn vannak, Böbe az íróasztal tetején henyél, Elza kinn a verandán a dobozában, Herkulót pedig az "emeleti" dobozban láttam. Ennek nagyon örülök, a fedett részen, a farakás mellett a maradék nagy téglák tetejére tettem a dobozt, alatta van egy kőzetgyapot kocka, benne pedig szalma. Eddig nem vettem észre, hogy bárki is lakott volna benne, de Herkuló most ott alszik. :) Az a doboz is téliesített, jó vastag, dupla fala van, közte hungarocellel és papírokkal és azon a helyen védett is, pillantok alatt ki tud belőle ugrani és eltűnni a farakáson vagy a másik oldalon, szóval van menekülőút, ha netán idelátogatna a róka. 

Délután is kimentem, nem bírom én ki, hogy ne csináljak valamit, ha már viszonylag jó az idő. El akartam menni kirándulni, de nem bírt kisütni a nap, nem volt fotózós idő, így maradtam inkább itthon. Megnéztem a letakart részek alatt, hogy néz ki és úgy döntöttem, hogy ásóvillázok egy kicsit. Tényleg kicsit, kb. 1,5 nm-t csak, olyan volt a talaj, mint a beton. Száraz és nagyon gyomos, az a rész csupa lóhere volt előtte. Kirázogattam a gyökereket és elvittem a feltöltendő emésztőgödörbe. 
Tavasszal majd újra felvillázom, hogy jól fellazuljon, mert biztos lesznek még benne gyomok-gyökerek, amik ki akarnak majd hajtani, azokat kiszedem és ha laza lesz, akkor utána is könnyebben kiszedem belőle a füvet. Egynyáriakat fogok beletenni, azután még ősszel is felvillázom és mehetnek bele az évelők.

Így hódítom a kertet, szinte négyzetméterenként. 

kk_img_20211121_142803.jpg

Azután a nyáron és ősszel  összehalmozott füvet is beraktam egy vasvillával az emésztőgödörbe, az alja már tök jó komposztos volt, azt otthagytam a talajon, majd oda is ültetek valamit. Jó vastag fala van ennek, jó lesz benne az óriás bambusz. 

Azt hiszem majd valamikor áttalicskázom bele azokat is, amik az egyik műanyag komposztálódobozban vannak, mert majdnem szét van már esve, nem jól raktam össze, úgy nem maradhat. 

kk_img_20211121_143617.jpg

Elhordtam onnan azokat a fákat is. Aztán még összeszedtem a lépcsőház melletti pici részről a törmeléket is, azt is beöntöttem ide a gödörbe, összegereblyéztem belőle a leveleket, meg ami még ott volt benne, pl. a levagdosott trombitafolyondár szárakat is. Majd fel kell ásni és kivagdosni a trombita gyökereit, na az nagy menet lesz.