Orvosi zsálya

 Az orvosi zsályából nem hittem volna, hogy ekkora dzsumbuj lesz. Magról keltek és egyre nagyobbak, de van egy nagy fogyasztóm, anyukám elég sok zsályateát iszik a betegsége miatt. 

Ez a betegség (CLL) elég sok hőhullámmal  és izzadással jár és a zsályatea nagyon jót tesz neki. Utána néztünk, 3 hétnél tovább nem szokta inni, hanem szünetet tart kb, 1 hónapot és utána issza újra. Az a jó a zsályában, hogy szinte még télen is frissen szedhetők a levelei, tényleg csak a nagy fagyok viszik el, ezért szoktam szárítani is belőle. 

Szaporítani is nagyon könnyű, nem érdemes magról bajlódni vele (mint én tettem), én tavaly már dugtam le a földbe letört hajtást és szépen begyökeresedett, az idén már virágzik is, pedig egy nagy rókakesztyű takarásában van szegény. Nem gondoltam, hogy a gyűszűvirág majd ekkorára nő. 

Szóval a zsálya egy csodálatos gyógy- és fűszernövény, tavaly is írtam róla (meg gondolom jövőre is fogok), gondolom jövőre még nagyobb bokrok lesznek a képeken. :) 

Elvirágzás után tavaly lemetszettem őket, de nem tövig, csak az elnyílt virágos szárakat. Így rengeteg új hajtást nevel, amiről aztán szedhető bőven, ha teának akarja az ember. Vagy pl. zsályabornak, tavaly azt is csináltam, idén is fogok, de arról majd külön bejegyzés lesz. 

kk_img_20210606_081113.jpg

kk_img_20210608_145942.jpg